Pàgina 1 de 1

Cobert d'inspecció

Publicat: 21 juny 2015 19:04
Autor: jordi cuenca (idefix)
Be comencem, ahir 20-6-15 vaig passar una estona per la Coats, i vaig muntar les peces tallades pel làser, apart de el petit ensurt de les columnes, hem vaig adonar d'un error greu.

Es el següent, un cop muntat tot, resulta que no te estabilitat, per dos motius, el primer que no te peus de fixació i segona que recau tota l'estabilitat al sostre en corba. (malament). :cry:


la solució es la següent, modificar les columnes, incrementar els encaixos de sustentament del travesser, i perforar la base. tot això fent peces noves al làser, ( cosa que no es problema per que tot serà del mateix gruix. (5 mm.)

Com veureu he fet varies versions per decidir entre tots quina es fa . Les zones vermelles son els afegits a la columna original per les tres versions. la versió B canvia respecte a la A posant-hi un afegit mes en forma de corba.

i la versió C unir les dues columnes mitjançant un arc, i convertint-lo en una sola peça.

La base es fa nova, amb els forats per ajuntar les columnes i es passa a 5 mm. per enrasar amb el suro es una mica mes ample que el original per també enrasar la paret lateral i ser tot un bloc.

això son totes les modificacions que hi ha que fer. Ara els comentaris. :mrgreen:

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 21 juny 2015 19:20
Autor: jordi cuenca (idefix)
afegeixo una imatge del conjunt amb la versió C, la versió A i la B

com veureu he posat el sostre i una paret transparent per que es vegi millor.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 21 juny 2015 19:50
Autor: Joan Llobera
Jordi, amb semblen molt bé les solucions que aportas, pero potser sería mes senzill tallar la corba de la plantilla i puguer fixar el sostre sensa cap problema, dons un cop seca la cola blanca, la peça tindrá molta resistencia.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 22 juny 2015 12:37
Autor: Pere
Joan, crec que en Jordi té raó i caldrà quelcom més que retallar la corba de la plantilla.

D'una banda cal pensar que el conjunt necessita resistència, tant estructural respecte al sostre (que només aniria colat en la seva finíssima base) com respecte a l'assentament de les columnes (que ara amb prou feines fan contacte amb la base, i a sobre just en l'extrem exterior, sense que el mur inferior col·labori en aquesta resistència estructural pel que fa a l'ancoratge (poca superfície de contacte conjunt de sostre i base). D'altra banda cal pensar que retallant la curvatura per aprofitar la coberta actual pot reduir el gàlib interior del cobert, i amb locomotores de vapor caldria garantir la màxima alçada possible per tal de permetre la correcta difusió i evacuació dels fums de les locomotores que estaran una estona aturades fent la inspecció a sota.

Per a resoldre el primer punt, penso que cal una nova base ampliada que inclogui els ancoratges de les columnes com la del nou disseny d'en Jordi. Això ja demanda unes noves columnes amb el monyó que s'ha d'ensorrar a la base. Per tant, un cop arribats a aquest punt, i posats a fer noves les columnes, només quedaria veure quin disseny apliquem a la subjecció del sostre.

Personalment penso que l'opció C és la d'òptima resistència estructural.

Això ens deixa finalment un darrer punt: el sostre de cartró actual s'ajustarà a les arcades de les columnes?

Hem de procurar no disminuir ni la curvatura ni l'alçada del sostre, per tant potser caldria no intentar aprofitar el sostre actual si aquest presenta problemes per tal d'ajustar-se al conjunt (que si s'ajusta, collonut). Arribat el cas, si calgués fer un sostre nou podríem plantejar la construcció de la corba del sostre amb la tècnica de llistonar amb Evergreen de secció quadrada (2x2 mil·límetres) a sobre de les arcades. Un cop enganxats els llistons d'Evergreen es massilla amb pasta de Putty i es passa l'esmeril per crear una superfície llisa (al menys així vaig fer uns quants sostres de cotxes i vagons en el seu moment).

Acabo: Per a mi m'està bé repetir la base i les columnes, optant pel disseny C.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 22 juny 2015 21:29
Autor: Pere
Una altra foto de cobert d'inspecció...

Extrems retallats per, suposo, permetre l'escapament del fum de la xemeneia.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 23 juny 2015 10:52
Autor: jordi cuenca (idefix)
Ahir fent proves amb el Joan, i veient que encara que amotllesim el sostre per adaptar-lo, aquest te tendència a recuperar el diàmetre original, i s'ha decidit fer la versió C per tenir molta mes rigidesa de cara el sostre i mes punts per encolar. Apart la base es farà de 5mm. amb els forats d'ancoratge de les columnes.

Avans de portar-lo el divendres a tallar, mirare de fer una simulació rapida en Railworks (nomes del cobert) per questions de galib.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 23 juny 2015 16:16
Autor: jordi cuenca (idefix)
En lloc de fer una simulació en RW , (ja que "se me ha escoñao" el 3d max :evil:) , us poso una recreació en Solidworks amb una 7000 (no feu cas del pantograf aixecat) en principi per galib entra, espero que una vaporosa també passi.
galibo.JPG
galibo.JPG (162.01 KiB) Visualitzat 8023 cops

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 25 juny 2015 09:39
Autor: Pere
Ok. Crec que no hi haurà problema.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 25 juny 2015 12:20
Autor: jordi cuenca (idefix)
probes de galib amb el RW steam of the sierra en principi be si les mides de la Conferació de Carles Romero(Brill) son correctes.

Re: Cobert d'inspecció

Publicat: 25 juny 2015 22:12
Autor: Pere
:o :D :D :D :D :D