Pàgina 1 de 1
La Toma de Fuel
Publicat: 28 març 2015 15:29
Autor: Pere
Com que hem començat a instal·lar via als mòduls del dipòsit, recordo que a les vies de sortida hi ha d'haver una toma de fuel per a les dues vies, inspirada en aquella que es va publicar a la revista Doble Tracción. Adjunto unes imatges:
Deixo també aquí l'article en qüestió:
Com a mínim hauríem de preveure els fossars del fuel sota la via, de la mida suficient per a un tènder unificat de RENFE.
D'altra banda hauríem d'anar pensant en la construcció "from scratch" de la torre d'alimentació del fuel, i la possible adaptació de la separació d'ambdues vies de sortida a l'amplada final dels braços de la torre.
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 28 març 2015 15:39
Autor: Pere
P.D.
Per a la construcció de la torre ens caldria:
- Una torre de pòrtic de catenària, Aneste o altre, (o dos).
- Un bidó a escala
- Una mànega de buit de vagó
- Un parell d'aixetes
- Un parell de lluminàries de paret corbades
- Tub
- Filferro de 0,4 o similar
Per a la construcció dels fossars només caldrà:
- Plasticard variat.
- Travesses de formigó de via Peco per a fer els suports de formigó dels carrils sobre el fossar ???
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 01 maig 2015 14:51
Autor: Pere
Després de cercar "desesperadament" documentació gràfica de la torre de fueloil, apenes he aconseguit trobar alguna escassa imatge. Sembla que aquest element hagi passat desapercebut per a l'aficionat espanyol.
Només he trobat una imatge de la torre complerta. És del dipòsit d'Almorchón:
A un altre del dipòsit de Ciudad Real, es visualitza una torre de fueloil a la dreta de la imatge, amb un dels braços "mutilat". S'observa una estructura de la torre diferent (més robusta), tot i que la resta d'element són molt similars.
Finalment una foto del dipòsit de Miranda, a on una Mikado està carregant fueloil.
![GMP_Slide4265_141F2210_Miranda[Detall].jpg](./download/file.php?id=1193&sid=cdd49659e3bfc2529fc9792e26350d4b)
- GMP_Slide4265_141F2210_Miranda[Detall].jpg (36.01 KiB) Visualitzat 219140 cops
He fet una retallada a la zona d'interès per a que veieu la toma de fuel. En aquest cas hi ha tres elements diferenciadors: primer que no s'hi aprecia el bidó superior de la torre (i que no sé per a que era, ja que contràriament al que pensava, no té connexió amb la canonada de fuel). En segon lloc, l'estructura que sustenta el braç de la torre no està feta de bigues metàl·liques si no de tirants (com estàvem fent la nostra torre). Finalment, en el punt superior d'aquesta darrera torre s'hi pot veure una lluminària per permetre les funcions de càrrega de fuel per les nits.
Tot plegat, i de cara a la reproducció d'aquest element, principalment per les dimensions, he fet un planell de la primera torre, que era la més detallada:
L'alçada de la torre preveu deixar lliure sota les tomes de fuel una alçada lliure de 7 cm. Insuficient per a una locomotora elèctrica amb el panto aixecat, però sobrada per a una vaporosa... que li farem
No tinc possibilitat d'imprimir el planell, si de cas ho fem aquesta tarde.
Salut
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 01 maig 2015 14:56
Autor: Pere
P.D. No només no tinc ni idea de la funció del bidó superior, tampoc sé la finalitat del tub que s'aixeca un fotimer de metres per sobre del mateix element.
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 08 juny 2015 08:23
Autor: Pere
La toma va prenent forma...
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 22 juny 2015 21:25
Autor: Pere
He trobat una altra foto de toma de fuel oblidada al meu disc dur...
Boques de càrrega en posició horitzontal!
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 23 juny 2015 14:34
Autor: Joan Llobera
Una proposta a veure com pot quedar:
Si fem un forat quadrat al suro per baixar la base de la torreta, com es veuria l'alçada de les tomes amb respecta al tender.
Seria mes real, però, tocaria la marquesina de les locomotores?
Son 5 milimetres mes avall.
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 24 juny 2015 17:06
Autor: Marc
Joan, això ja es va fer.
Re: La Toma de Fuel
Publicat: 24 juny 2015 19:05
Autor: Pere
Les fotos d'aquest fil són anteriors a ensorrar la base.