Com ja sabeu, pel dipòsit havia pensat en incorporar, junt als cubatos, unes edificacions per al bombeig i depuració de les aigües i unes basses per a la decantació de les mateixes.
L'article d'en Vicent Ferrer es manté a la seva güeb, tot i que les imatges s'han perdut: http://www.vferrer.net/la-depuracion-de ... s-de-vapor
Com que volia recuperar la imatge he trobat un article a Railwaymania a on està la imatge desitjada... http://www.railwaymania.com/cs_forum_th ... &th=301614
... i a més hi ha el procés constructiu d'un modelista que ha reproduït aquestes edificacions:
Deixo aquí els enllaços i les imatges per no tornar a perdre-les.
Depuradora d'aigües
-
- Entrades: 636
- Membre des de: 20 juny 2007 22:33
- Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
- Número: 129
Re: Depuradora d'aigües
l'Alfred
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: Depuradora d'aigües
Descalcificadora de tipus T.I.A. com la que mostres, tot i que no eren habituals, n'havia a Daroca, i en general se'n trobaven per la 3ª zona:
En el cas de l'aigua d'un riu, les necessitats de descalcificar l'aigua poden ser menors (tret que el riu passi per un aflorament salí en superfície) i n'hi ha prou amb una instal·lació tipus NISE, molt habituals a les zones 4ª i 5ª, que és la que mostra V. Ferrer en el seu dibuix, i la reproduïda més amunt, que combina la sedimentació de fangs amb la descalcificació NISE.
En resum, totes dues instal·lacions a la vegada son incompatibles (no te sentit dessalinitzar dos cops les aigües) i per tant hem de decidir que posem. Tot i l'espectacularitat de les columnes T.I.A. (molt freqüents a França), jo m'inclino per les instal·lacions NISE amb bassa d'aigua, per ser més properes a les d'un dipòsit de casa nostra.
Pere
Però aquesta instal·lació no treu que sigui igualment necessària la sedimentació dels fangs de l'aigua, quan aquesta s'agafa d'un riu (cas que varem plantejar pel nostre dipòsit) i no d'un pou d'aigües freàtiques.En el cas de l'aigua d'un riu, les necessitats de descalcificar l'aigua poden ser menors (tret que el riu passi per un aflorament salí en superfície) i n'hi ha prou amb una instal·lació tipus NISE, molt habituals a les zones 4ª i 5ª, que és la que mostra V. Ferrer en el seu dibuix, i la reproduïda més amunt, que combina la sedimentació de fangs amb la descalcificació NISE.
En resum, totes dues instal·lacions a la vegada son incompatibles (no te sentit dessalinitzar dos cops les aigües) i per tant hem de decidir que posem. Tot i l'espectacularitat de les columnes T.I.A. (molt freqüents a França), jo m'inclino per les instal·lacions NISE amb bassa d'aigua, per ser més properes a les d'un dipòsit de casa nostra.
Pere