Com que hem començat a instal·lar via als mòduls del dipòsit, recordo que a les vies de sortida hi ha d'haver una toma de fuel per a les dues vies, inspirada en aquella que es va publicar a la revista Doble Tracción. Adjunto unes imatges:
Deixo també aquí l'article en qüestió:
Com a mínim hauríem de preveure els fossars del fuel sota la via, de la mida suficient per a un tènder unificat de RENFE.
D'altra banda hauríem d'anar pensant en la construcció "from scratch" de la torre d'alimentació del fuel, i la possible adaptació de la separació d'ambdues vies de sortida a l'amplada final dels braços de la torre.
La Toma de Fuel
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: La Toma de Fuel
P.D.
Per a la construcció de la torre ens caldria:
Per a la construcció de la torre ens caldria:
- Una torre de pòrtic de catenària, Aneste o altre, (o dos).
- Un bidó a escala
- Una mànega de buit de vagó
- Un parell d'aixetes
- Un parell de lluminàries de paret corbades
- Tub
- Filferro de 0,4 o similar
- Plasticard variat.
- Travesses de formigó de via Peco per a fer els suports de formigó dels carrils sobre el fossar ???
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: La Toma de Fuel
Després de cercar "desesperadament" documentació gràfica de la torre de fueloil, apenes he aconseguit trobar alguna escassa imatge. Sembla que aquest element hagi passat desapercebut per a l'aficionat espanyol.
Només he trobat una imatge de la torre complerta. És del dipòsit d'Almorchón: A un altre del dipòsit de Ciudad Real, es visualitza una torre de fueloil a la dreta de la imatge, amb un dels braços "mutilat". S'observa una estructura de la torre diferent (més robusta), tot i que la resta d'element són molt similars. Finalment una foto del dipòsit de Miranda, a on una Mikado està carregant fueloil. He fet una retallada a la zona d'interès per a que veieu la toma de fuel. En aquest cas hi ha tres elements diferenciadors: primer que no s'hi aprecia el bidó superior de la torre (i que no sé per a que era, ja que contràriament al que pensava, no té connexió amb la canonada de fuel). En segon lloc, l'estructura que sustenta el braç de la torre no està feta de bigues metàl·liques si no de tirants (com estàvem fent la nostra torre). Finalment, en el punt superior d'aquesta darrera torre s'hi pot veure una lluminària per permetre les funcions de càrrega de fuel per les nits.
Tot plegat, i de cara a la reproducció d'aquest element, principalment per les dimensions, he fet un planell de la primera torre, que era la més detallada:
L'alçada de la torre preveu deixar lliure sota les tomes de fuel una alçada lliure de 7 cm. Insuficient per a una locomotora elèctrica amb el panto aixecat, però sobrada per a una vaporosa... que li farem
No tinc possibilitat d'imprimir el planell, si de cas ho fem aquesta tarde.
Salut
Només he trobat una imatge de la torre complerta. És del dipòsit d'Almorchón: A un altre del dipòsit de Ciudad Real, es visualitza una torre de fueloil a la dreta de la imatge, amb un dels braços "mutilat". S'observa una estructura de la torre diferent (més robusta), tot i que la resta d'element són molt similars. Finalment una foto del dipòsit de Miranda, a on una Mikado està carregant fueloil. He fet una retallada a la zona d'interès per a que veieu la toma de fuel. En aquest cas hi ha tres elements diferenciadors: primer que no s'hi aprecia el bidó superior de la torre (i que no sé per a que era, ja que contràriament al que pensava, no té connexió amb la canonada de fuel). En segon lloc, l'estructura que sustenta el braç de la torre no està feta de bigues metàl·liques si no de tirants (com estàvem fent la nostra torre). Finalment, en el punt superior d'aquesta darrera torre s'hi pot veure una lluminària per permetre les funcions de càrrega de fuel per les nits.
Tot plegat, i de cara a la reproducció d'aquest element, principalment per les dimensions, he fet un planell de la primera torre, que era la més detallada:
L'alçada de la torre preveu deixar lliure sota les tomes de fuel una alçada lliure de 7 cm. Insuficient per a una locomotora elèctrica amb el panto aixecat, però sobrada per a una vaporosa... que li farem

No tinc possibilitat d'imprimir el planell, si de cas ho fem aquesta tarde.
Salut
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: La Toma de Fuel
P.D. No només no tinc ni idea de la funció del bidó superior, tampoc sé la finalitat del tub que s'aixeca un fotimer de metres per sobre del mateix element.
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: La Toma de Fuel
He trobat una altra foto de toma de fuel oblidada al meu disc dur...
Boques de càrrega en posició horitzontal!
Boques de càrrega en posició horitzontal!
-
- Entrades: 665
- Membre des de: 13 jul. 2007 00:09
- Nom i cognoms: Joan Llobera Velasco
- Número: 73
Re: La Toma de Fuel
Una proposta a veure com pot quedar:
Si fem un forat quadrat al suro per baixar la base de la torreta, com es veuria l'alçada de les tomes amb respecta al tender.
Seria mes real, però, tocaria la marquesina de les locomotores?
Son 5 milimetres mes avall.
Si fem un forat quadrat al suro per baixar la base de la torreta, com es veuria l'alçada de les tomes amb respecta al tender.
Seria mes real, però, tocaria la marquesina de les locomotores?
Son 5 milimetres mes avall.
- Marc
- Site Admin
- Entrades: 568
- Membre des de: 13 juny 2007 17:29
- Nom i cognoms: Marc Filella
- Número: 101
Re: La Toma de Fuel
Joan, això ja es va fer.
- Pere
- Site Admin
- Entrades: 376
- Membre des de: 13 juny 2007 20:47
- Nom i cognoms: Pere Comas
- Número: 88
Re: La Toma de Fuel
Les fotos d'aquest fil són anteriors a ensorrar la base.