Controla digital

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

Molt bones...

Re-emprenent el tema de la controla, estic preparant el disseny de la placa base per als components de la controla i per a les seves connexions. De moment he ubicat els components bàsics de la placa: commutadors i leds a les coordenades pertinents per a ajustar-se amb el disseny de la caràtula frontal de la controla:
Placa Controla Dipòsit.png
Ara queda la part de la interconnexió d'aquests elements entre sí i amb les targetes que descriu l'Alfred en el missatge anterior, labor per a la qual em caldrà revisar les descripcions de l'Alfred amb cura, així com l'assignació de les adreces a tots els elements que ell a reflectit al document excel adjunt al seu missatge.

Seguiré amb les descripcions del connexionat dels diferents tipus d'elements per a que m'ho valideu (per si ho he entès correctament).

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

Tipus d'elements

A la placa de a controla s'ubicaran elements de control de diferents tipus. Descriuré cada tipus, tal com a fet l'Alfred, com a confirmació 'haver-ho entès, traspassant la seva ubicació a la placa descrita. Si hi ha errors en la descripció prego m'ho feu notar.

1. Comandaments per a efectes especials, llums i fumígens

Estan formats per commutadors de dos circuïts, i tenen un LED d'indicació d'element activat. El primer circuït s'utilitza per a detectar l'activació del comandament mitjançant una targeta XBus-TCO, assignant una adreça a l'element (segons la relació a l'excel). El segon circuït, independent del primer, s'utilitza per a activar el LED d'indicació d'activació del comandament. El seu cablejat es simple.
Exemple1.png
Exemple1.png (4.31 KiB) Visualitzat 32255 cops
Em surt el dubte de si l'alimentació dels LEDs cal fer-la amb una font pròpia a la controla (transformador inclòs) o la podem agafar d'alguna de les targetes que hi seran presents, o bé, fins i tot, a partir de dos cables més provinents dels mòduls, a on hi hauran transformadors i fonts d'alimentació per a tothom. Cal tenir en compte que el nombre de LEDs a alimentar és d'11 (4 dels efectes especials, 3 dels llums i 4 dels fumígens) ja que la resta de LEDs de la controla estaran alimentats per les targetes que els controlen. Per tant, el consum total d'aquest 11 LEDs no serà superior en cap cas als 100 mA, totalment assumible des d'una font provinent dels mòduls. El fet de no incloure una font pròpia a la controla ens lliurarà d'haver d'introduir els 220 v. a la maleta, tensió que sempre presenta la problemàtica del seu aïllament respecte a les baixes tensions dels elements presents.

Segons com sigui l'alimentació dels LEDs i la seva tensió, es podrà determinar el valor de la resistència R1, o bé si aquesta cal tan sols.

2. Comandaments per a agulles

Estan formats per commutadors d'un circuït, i tenen associats dos LEDs d'indicació de posició de l'agulla. El commutador s'utilitza per a detectar l'activació del comandament mitjançant una targeta XBus-TCO, assignant una adreça a l'element (segons la relació a l'excel). Els LEDS reben l'alimentació d'una targeta RS TCO que assumeix la funció de descodificar l'adreça dels LEDs. El seu cablejat es simple.
Exemple2.png
Exemple2.png (4.38 KiB) Visualitzat 32255 cops

3. Comandaments per a aïllament de vies

Estan formats per commutadors de dos circuïts, i tenen un LED bicolor d'indicació de via aïllada, via en tensió ocupada o via en tensió lliure. El primer circuït s'utilitza per a detectar l'activació del comandament mitjançant una targeta XBus-TCO, assignant una adreça a l'element (segons la relació a l'excel). El segon circuït, independent del primer, s'utilitza per a activar el LED d'indicació d'aïllament de via mitjançant un dels colors del LED Dual; l'altre color del LED és activat per una targeta RS TCO que assumeix la funció de descodificar la ocupació d'una via. El seu cablejat presenta la petita complicació d'alimentar el LED Dual amb dos senyals diferents amb el càtode comú. L'Alfred ja planteja superar aquesta complicació fent que la alimentació d'aïllament de via la proporcioni la mateixa targeta que alimenta l'ocupació de via.
Exemple3.png
Exemple3.png (4.88 KiB) Visualitzat 32255 cops
Com es pot veure el LED Dual ha de ser d'ànode comú, per a preservar la connexió a GND de la targeta RS TCO. L'alimentació de la indicació de via aïllada es fa a partir d'una senyal +Bus de la mateixa targeta (que assumeixo presenta una tensió constant). Cal determinar la tensió d'aquesta senyal per calcular el valor de la resistència R1, o bé si cal tan sols.

4. Comandaments per al pont giratori

El connexionat d'aquests elements està clar i no l'expresso en aquests moments que és tard i vol ploure (i ja estic cansat d'escriure). Demà ja ho acabaré. De moment els tres tipus anteriors són els que m'interessa que quedin confirmats. Bona nit.

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

De moment em sembla del tot correcte.
l'Alfred

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

Alfred, he intentat reproduir les connexions a partir de la informació que vas posar en el missatge anterior, però em surten dubtes respecte a la polaritat dels senyals, o. bé a la posició dels LEDs.

Per exemple, a la senyalització de LEDs via les targetes RS TCO, poses el LED amb el càtode connectar al senyal "RS TCO +", i l'ànode connectat al senyal RS TCO GND:
Imatge
De ser així, el senyal a RS TCO + haurà de ser negatiu respecte a la massa "GND" (que pot ser) dons en cas contrari no s'encendrà el LED.

El mateix passa amb la connexió dels LEDs d'indicació directa que s'alimenten de la targeta RS TCO:
Imatge
El senyal "+ Bus TCO" ha de ser negatiu respecte al comú "- comú RS TCO".

Caldria que confirmesis si aquesta targeta es comporta d'aquesta manera.

De ser així, els esquemes que he mostrat seran correcte, però el LED Dual ha de ser d'ànode comú, com es mostra. Just el contrari d'allò que comentes a la teva descripció a on dius que ha de ser de càtode comú.
Alfred ha escrit:...tenint en compte que el led és bicolor amb el càtode comú

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

No ho puc confirmar.

Els Leds bicolor ja estan comprats seguint les instruccions del Josep Callarisa, que és el que ens fabrica el RS-TCO.

Pot ser que hagi dibuixat els leds al revés.
l'Alfred

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Pere, en el "exemple3", els leds bicolor tenen el negatiu comú, el dibuix dels leds estan el revés.
l'Alfred

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

Alfred.

A l'exemple 3 els LEDs els he posat amb l'ànode connectat al comú "- comú RS TCO". I a l'exemple 2 també he posat l'ànode a massa (o comú) "RS TCO GND". En ambdós casos seguint els esquemes que vas posar. Tot això em fa arribar a la conclusió de que els senyals d'aquests LEDs han de ser negatius respecte a massa (el càtode ha de tenir una tensió inferior a l'ànode per a que el LED s'encengui). Per això volia confirmar aquestes suposicions. Si no és així, canviaré els esquemes de forma apropiada (tant de l'exemple 3 com del 2) i evidentment els LEDs Duals passaran a ser de càtode comú, en lloc dels d'ànode comú que imposen els esquemes que vas pujar.

Per a l'establiment del connexionat de la placa base, puc assumir que els senyals "- comú RS TCO" i "RS TCO GND" de la targeta RS TCO són el mateix? Es a dir, tots dos són la massa de la targeta?

L'altre qüestió és sobre la tensió de referència a "+Bus RS TCO" per a alimentar els LEDs d'aïllament de vies. Quina tensió hi ha present? És per poder calcular el valor de la resistència de càrrega dels LEDs.

Finalment, els LEDs comandats per la targeta RS TCO no porten resistència de càrrega als esquemes que has dibuixat, la qual cosa em fa suposar que aquesta està inclosa a la targeta i degudament calculada. És correcte aquesta suposició?


Al marge d'aquests temes espero que la salut et vagi bé i estiguis aviat recuperat del tot.

Pere

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Jo estic bé, tot i que encara em fatigo una mica.

Mitjans la setmana que bé ja estic per Barcelona i una de les feines que he de fer és anar a buscar les targetes TCO i RS-TCO. Ara sols tinc fotos i les connectors no estan marcats.
Fitxers adjunts
IMG_20140224_201232708_HDR.jpg
IMG_20140224_201239628_HDR.jpg
IMG_20140224_201244383_HDR.jpg
l'Alfred

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

He tingut un cap de setmana "complicat"... Encara que sembli estrany, dons no tenia el cap per a gaires marejos, he aprofitat per fer feina a la placa de la controla del dipòsit.

Per anar avançant, he fet algunes assumpcions a les qüestions que plantejava:
A l'exemple 3 els LEDs els he posat amb l'ànode connectat al comú "- comú RS TCO". I a l'exemple 2 també he posat l'ànode a massa (o comú) "RS TCO GND". En ambdós casos seguint els esquemes que vas posar. Tot això em fa arribar a la conclusió de que els senyals d'aquests LEDs han de ser negatius respecte a massa (el càtode ha de tenir una tensió inferior a l'ànode per a que el LED s'encengui). Per això volia confirmar aquestes suposicions. Si no és així, canviaré els esquemes de forma apropiada (tant de l'exemple 3 com del 2) i evidentment els LEDs Duals passaran a ser de càtode comú, en lloc dels d'ànode comú que imposen els esquemes que vas pujar.
El més lògic és que els LEDs estiguin comandats per senyals positives, i per tant amb el càtode connectat a massa comuna. I així ho he considerat. Per tant els esquemes anteriors queden modificats de la següent manera:
Exemple1.png
Exemple1.png (4.4 KiB) Visualitzat 32224 cops
Exemple2.png
Exemple2.png (4.5 KiB) Visualitzat 32224 cops
Exemple3.png
Exemple3.png (5.28 KiB) Visualitzat 32224 cops
Per a l'establiment del connexionat de la placa base, puc assumir que els senyals "- comú RS TCO" i "RS TCO GND" de la targeta RS TCO són el mateix? Es a dir, tots dos són la massa de la targeta?
Dons assumides. Ambdós senyals són els mateixos.
L'altre qüestió és sobre la tensió de referència a "+Bus RS TCO" per a alimentar els LEDs d'aïllament de vies. Quina tensió hi ha present? És per poder calcular el valor de la resistència de càrrega dels LEDs.
Aquest senyal l'he assumit com al positiu del Bus tan de la targeta RS TCO Master com de les targetes esclaves (que també disposen d'un senyal similar). Per tant els LEDs d'aïllament de vies s'alimentaran des del senyal positiu de la targeta que visualitzi l'ocupació d'aquella via, ja que ha de compartir la massa amb aquesta targeta. A falta de saber quina tensió hi és present a les targetes, he posat una resistència de càrrega indefinida, a determinar en el seu moment; i si no hi ha d'haver resistència, dons n'hi ha prou amb substituir-la per un pont a la placa.
Finalment, els LEDs comandats per la targeta RS TCO no porten resistència de càrrega als esquemes que has dibuixat, la qual cosa em fa suposar que aquesta està inclosa a la targeta i degudament calculada. És correcte aquesta suposició?
Dons així ho he suposat.

Amb aquestes afirmacions, he preparat els esquemes detallats de la placa base necessària per a la controla.

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

He dividit el conjunt de tots els comandament en diferents fulls d'esquema, per a millor comprensió i localització.

A un primer full he ubicat els onze comandament per a efectes especials, llums i fumígens, amb els seus respectius LEDs de control. Aquests elements segueixen el connexionat de l'exemple 1 anterior.
Controls Diposit - Efectes Especials.png
Els commutadors treballen sobre la matriu de l'XBus (+0, +1, +2... +6), utilitzant els retorns k29 i k36, dons les seves adreces es situen entre 29 i 39. A tal efecte, Alfred, he partit de la llista d'adreces teva, però he tingut que fer alguna esmena per ajustar el treball dels commutadors amb la matriu i les connexions entre els senyals, i la seva distribució a la placa base (que com veuràs al final acaba sent un garbuix de pistes que he hagut de simplificar amb la reordenació d'alguns grups d'adreces).

He documentat les adreces que he fet servir a un parell de fulls (adreces de commutadors i adreces de LEDs). Pren nota si us plau dels canvis que he hagut de fer.
Controls Diposit - Adreces 1.png
Controls Diposit - Adreces 2.png
Pel que fa als LEDs, aquests no tenen adreça assignada dons s'alimenten a partir del senyal de la targeta Master via els commutadors.

(Continúa...)

Respon