Controla digital

Avatar de l’usuari
jordi cuenca (idefix)
Entrades: 160
Membre des de: 18 juny 2010 17:35
Nom i cognoms: Jordi Cuenca de la Asunción
Número: 220
Ubicació: Molts cops, en front del monitor....

Re: Controla digital

Entrada Autor: jordi cuenca (idefix) »

expliqueu-me una cosa d'aquesta nova consola. per què serveix ara la línia de interruptors de la rotonda? és per donar llum a la via? o la placa giratoria no fa de interruptor? sobra quelcom....
jordi cuenca (idefix) l’ha editat per darrera vegada el dia: 15 ago. 2014 16:44, en total s’ha editat 1 vegada.

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

No. El pont giratori no interromp el corrent cap a les vies. Ni l'interromp ni el dóna. Per tant les vies han d'estar alimentades de forma independent.

D'altra banda, en tracció digital no caldria interrompre el corrent a cap via (de fet no és recomanable). Però en el cas del dipòsit s'ha decidit que determinades vies puguin ser aïllades de la tracció general per deixar locomotores "apagades" que no estiguin consumint (podem tenir un nombre elevat de locomotores estacionades al dipòsit) i que no puguin ser "arrancades" per error per part d'un maquinista novell que s'equivoca de codi de locomotora, tot i que estigui a l'altra punta d'una trobada.

Aquestes vies aïllables són les que estan en la fila de comandaments blaus:
  • La via del tren de socors, a on podem tenir una composició amb locomotora estacionada durant tota una trobada sense intervenció.
  • Les vies de descàrrega de carbó i fuel.
  • Les vies de Taller, a on restaran una bona estona locomotores en "reparació".
  • Les 11 vies de rotonda, a on evidentment les locomotores poden "descansar" estones llargues.
Aquestes palanques de la fila blava van conjuntades amb els leds (en blau) de l'esquema que s'encendran en blau quan la via estigui fora de connexió; però que també tenen la funció, quan la via estigui en tensió, d'indicar la presencia o no d'una locomotora il·luminant-se en groc (són leds bicolors) o restant apagats, dons des de la posició de l'operador de la controla pot ser difícil visualment comprovar si hi ha estacionada un locomotora o no a, per exemple, la rotonda.

Per tant, res a veure la funció d'aquestes palanques blaves amb les palanques verdes de posicionament del pont giratori. ;)

Salutacions
Pere

P.D.
L'operativa per a l'operador que vol estacionar una locomotora o composició en una d'aquestes vies, segons la indicació dels seus leds, seria la següent:
  • Led blau - La via no té corrent: L'operador ha de donar corrent a la via, dons en cas contrari no podrà fer la maniobra per estacionar la locomotora. Això el portarà a una de les dues indicacions restants.
  • Led groc - La via està ocupada: L'operador no pot fer la maniobra i ha de triar una altre via, o alliberar prèviament la via en qüestió.
  • Led apagat - La via està desocupada: L'operador pot fer la maniobra. Un cop acabada el led passarà a encendre's en groc. L'operador pot, si ho considera convenient, treure el corrent de la via per deixar la locomotora estacionada un període llarg de temps, en aquest cas el led passarà a color blau.

Santi
Entrades: 475
Membre des de: 15 jul. 2007 12:10
Nom i cognoms: Santi Compte i Fajarí
Número: 90

Re: Controla digital

Entrada Autor: Santi »

La feina que esteu fent, es més que collonuda, senzillament serà espectacular.
Desprès de les explicacions del Pere. He quedat bocabadat i completament d’acord en el seu esquema .
Crec que caldria fer un bon manual i al mateix temps un curset intensiu. Inicialment amb poques locomotores, per no fer un bon sidral.

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Al primer que li caigui una locomotora al fossat tindrà un generós premi.
l'Alfred

Joan Llobera
Entrades: 665
Membre des de: 13 jul. 2007 00:09
Nom i cognoms: Joan Llobera Velasco
Número: 73

Re: Controla digital

Entrada Autor: Joan Llobera »

I una foto conmemorativa, je je

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Durant aquests dies de repòs espiritual, he estat remenant el tema dels diferents decóders necessaris distribuïts per mòduls.

Em pensava que aquest document ja l'havia pujat però no el trobo, en tot cas el torno a posar:

Llista d'accesssoris i decóders per móduls.

M1

Accessoris: Barreres i llum de la caseta.

Necessitem un decoder del tipus UDM (Universal Decoder Master) per controlar els llums.

Les barreres es controlaran per medi d'un detector de consum de Lenz model LB100. Aquest detector de consum actua directament sobre un relé que actua sobre els motors de les barreres.

M2

Accessoris: 3 desviaments, el fumigen del fossar i un llum.

Per als desviaments necessitem un decoder del tipus PD-A03 més un informador de senyal RS-8 per controlar la seva posició.

Per al fumigen de fossar i els llums necessitem d'un decoder tipus UDM que actua sobre un relé i té tres sortides de llums amb efectes.

També caldrà un decoder de detecció de consum tipus RS8-DC per a futures implementacions.

M3

Accessoris: el Pont Giratori, les 11 vies de la rotonda més la via de la carbonera, un desviament, el fumigen de la rotonda i llums.

El pont giratori el controlem per medi del comandament proporcionat pel fabricant.

Per la detecció de les vies de la rotonda i de la via de la carbonera necessitem de dos decoders de consum tipus RS8-DC i dos decoders de relés tipus 8V-Relais.

Per a accionar el desviament necessitem d'un decoder del tipus UDM amb una extensió per al control de motors lents. El control de la posició del desviament es farà aprofitant una sortida del decoder de consum.

També caldrà un decoder de detecció de consum tipus RS8-DC per a futures implementacions.

M4

Accessoris: 3 desviaments, la via del Fuel-oil, el fumigen de la via de la neteja i llums.

Per als desviaments necessitem un decoder del tipus PD-A03 més un informador de senyal RS-8 per controlar la seva posició.

Per la detecció de la via del Fuel-oil necessitem de un decoder de consum tipus LB100 i un decoder tipus UDM per controlar un relé. Per la comprovació de la ocupació farem servir una de les sortides lliures del RS-8.

Per al fumigen de la via de la neteja i els llums necessitem d'un decoder tipus UDS (Universal Decoder Slave) que actua sobre un relé i té tres sortides de llums amb efectes.

També caldrà un decoder de detecció de consum tipus RS8-DC per a futures implementacions.

M5

Accessoris: 4 desviaments, la via de socors, el fumigen del taller, só i llums.

Per als desviaments necessitem un decoder del tipus PD-A03 més un informador de senyal RS-8 per controlar la seva posició.

Per la detecció de la via del tren de socors necessitem de un decóder de consum tipus LB100 i un decóder tipus UDM per controlar un relé. Per la comprovació de la ocupació farem servir una de les sortides lliures del RS-8.

Per al fumigen de la via de la neteja i els llums necessitem del mateix decóder tipus UDS que dona corrent a la via del tren de socors, usant una sortida pel relé del fumigen i dues sortides de llums amb efectes.

Cal localitzar un decoder de so.

També caldrà un decoder de detecció de consum tipus RS8-DC, tant per informar de l'ocupació de la via del tren de socors com per a futures implementacions.

M6

Accessoris: 1 desviament i llums.

Per a accionar el desviament necessitem d'un decoder del tipus UDM amb una extensió per al control de motors lents. El control de la posició del desviament es farà aprofitant una sortida del decoder de consum.

Per als llums necessitem d'un decoder del tipus UMS am 4 sortides per llums amb efectes.

També caldrà un decoder de detecció de consum tipus RS8-DC, tant per informar de la posició de la agulla, com per a futures implementacions.
l'Alfred

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Els decóders de cada mòdul són exclusius per aquell mòdul, així evitem dependre de cables entre mòduls que no siguin estandaritzats.

La connexió entre mòduls es realitzarà per medi d'una mànega de 6 fils d'1'5mm de secció. Per aquesta mànega es passa la informació de J i K, del R i S i alterna.

El mòdul núm. 4 serà el "cervell" de tot el muntatge i és on h haurà el següent material:

Central LENZ, per governar tots els accessoris sense dependre de la central principal.
Booster, per alimentar aïlladament les vies del dipòsit. Els cables C i D aniran a un commutador per commutar les ordres de la central principal o la del dipòsit.
Transformador per alimentar 16V CA, d'un mínim de 4 amperes, per alimentar la central LENZ
Transformador per alimentar 16v CA, d'un mínim de 4 amperes, per alimentar els accessoris.
l'Alfred

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Identificació de locomotores o RailCom.

He trobat, gràcies al Josep Callarisa, aquests detectors i identificadors de locomotores. Es tracta d'un lector RailCom que es mostra en un displai.

Millor que ho llegiu vosaltres mateixos.

http://www.tams-online.de/htmls/produkt ... RCD-1.html

http://www.tams-online.de/htmls/produkt ... RCA-1.html

Els manuals traduïts:

http://www.iguadix.es/sites/default/fil ... D_1_es.pdf

http://www.iguadix.es/sites/default/fil ... A_1_es.pdf
l'Alfred

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 376
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Controla digital

Entrada Autor: Pere »

Té molt bona pinta. Limita a 24 les vies a detectar, però no ha de ser un problema al dipòsit.

l'Alfred
Entrades: 636
Membre des de: 20 juny 2007 22:33
Nom i cognoms: Alfred Puig Rodó
Número: 129

Re: Controla digital

Entrada Autor: l'Alfred »

Controla virtual:
Fitxers adjunts
controla virtual.png
l'Alfred

Respon