Renfe aplica la gratuïtat en els serveis de Rodalies de Catalunya entre el 2 i el 9 d’abril

Es desaconsella viatjar llevat de raons inajornables o d’extrema necessitat
· La demanda està caient al voltant del 95%

Barcelona, 01 d’abril de 2020 (Renfe).
Entre el 2 i el 9 d’abril, Renfe aplicarà la gratuïtat en els serveis que opera a Rodalies de Catalunya tal i com ha marcat l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM). Aquesta mesura afecta tant els serveis de rodalia de Barcelona, rodalia de Girona, rodalia del Camp de Tarragona i trens Regionals.

D’aquesta manera, en el període marcat per l’ATM els viatgers de Rodalies utilitzaran el servei de forma gratuïta. Per dur-ho a terme, els controls d’accessos de les estacions s’obriran quan el client s’aproximi a ells i no serà necessari validar cap títol de transport.

Aquest sistema s’aplica per guanyar agilitat en l’entrada i sortida de viatgers tenint en compte la immediatesa de la mesura i el gran volum d’estacions on s’ha d’implantar. En total 214 estacions a tot Catalunya amb diferents característiques entre elles.

Durant tot el període de gratuïtat encara que no hi hagi validació del títol els viatgers queden emparats per l’assegurança obligatòria.

Mesures excepcionals als serveis de Renfe
A més durant aquest període s’han anat duent a terme una sèrie de mesures d’acord amb les indicacions de les autoritats sanitàries que s’han comunicat a través dels diferents canals d’informació i comunicació de Rodalies i Renfe

Es desaconsella viatjar llevat de motius inajornables o d’extrema necessitat

Nova oferta serveis Ave-Llarga Distància i Avant
· Mesures excepcionals postvenda pels bitllets de Renfe. Pel que fa als bitllets de Rodalies un cop acabi l’emergència l’ATM establirà les mesures de compensació
· Renfe ofereix places gratuïtes als trens Ave-Llarga Distància i Avant per a facilitar el desplaçament del personal sanitari que ha de desplaçar-se per motius laborals
· Tasques de neteja i desinfecció a tots els trens amb especial cura amb els elements comuns, botoneres, seient, passamans, barres, etc.
· Centralització del canal de reclamacions a través del web de Rodalies de Catalunya
· Recordatori de mantenir la distància de seguretat i la redistribució a les andanes i a l’interior del tren.
· No prestació serveis a bord

Agraïment als nostres treballadors i resta de personal de serveis essencials en aquests moments tan difícils per la ciutadania