Renfe-SNCF en Cooperación aposta per un model de turisme sostenible compromès amb el medi ambient

Cinc milions de viatgers i un estalvi energètic de mig milió de tones en CO? en els 6 anys de l’alta velocitat entre Espanya i França

Barcelona, 3 de març de 2020
La societat està cada vegada més compromesa amb el medi ambient, moviments a nivell mundial com el tagskyrt (orgull a viatjar amb tren), que posa en relleu el tren com el més sostenible de les maneres de transport, així ho demostren.

Des de Renfe-SNCF en Cooperación, l’aposta per implementar mesures de sostenibilitat a favor del medi ambient i d’un turisme responsable és clara: tots els trens d’alta velocitat entre Espanya i França utilitzen energia elèctrica d’origen renovable i de baixa petjada de carboni (per cada 100 km recorreguts amb tren s’evita l’emissió d’uns 15 kg de CO?). D’aquesta forma, en un trajecte Barcelona-París, l’avió o el cotxe generen 120 Kg més de C02 que el tren, és a dir, provoquen 10 vegades més efecte d’hivernacle.

Des de la posada en marxa en 2013 del servei d’alta velocitat entre Espanya i França, han viatjat amb Renfe-SNCF en Cooperación més de 5,2 milions de viatgers internacionals. Aquests trens han realitzat més de 22.000 circulacions, recorrent 3.200 milions de quilòmetres, permetent un estalvi de mig milió de tones de CO?, una xifra equivalent a l’emissió mitjana anual del consum elèctric d’una població de 2 milions d’habitants – els mateixos que les ciutats de Lió i Marsella juntes.

Si a aquest trànsit s’afegeix els viatgers domèstics que utilitzen també l’oferta de Renfe-SNCF en Cooperación a França i Espanya, les xifres s’acosten a un milió de tones de CO?, que correspondria a l’emissió mitjana anual del consum elèctric d’una població de 3,7 milions d’habitants, gairebé la meitat de la població de Catalunya.

El perfil del viatger internacional:
En el total de les quatre rutes que Renfe-SNCF en Cooperació opera, un 31% dels clients són residents a França, un 21% a Espanya i el 47% corresponen a viatgers residents en tercers països.

Dels 5,2 milions de viatges internacionals, el 60% s’han realitzat en els serveis que uneixen Barcelona amb Paris; el 18% en la ruta Madrid-Barcelona-Marsella; el 13% en la ruta de Lyon i el 9% restant en la ruta de Barcelona-Toulouse.

En les últimes enquestes de satisfacció realitzades, el 93%* dels clients es declara satisfet o molt satisfet amb aquests serveis d’alta velocitat.

Com a novetat inclosa en l’oferta en 2019, destaca la prestació de Wifi gratuït, amb una taxa de satisfacció del 87% i amb una àmplia gamma de serveis i continguts.

El sector turístic com a àrea clau per a impulsar la sostenibilitat
Renfe-SNCF en Cooperación treballa en un nou context de model turístic sostenible, liderat per la UE i en el qual les perspectives continuen mostrant una tendència ascendent en el nombre de turistes que reben. Espanya, com un d’aquestes principals destinacions turístiques d’Europa, podria ser pionera en la promoció activa de l’aplicació dels 17 objectius de desenvolupament sostenible (ODS) que promou la Xarxa Espanyola pel Desenvolupament Sostenible (REDS) i L’Institut de Turisme Responsable (RTI, per les seves sigles en anglès) entre governs, sector privat i societat civil en relació al turisme sostenible, al qual Renfe-SNCF en Cooperación s’adhereix.

Font: Ecopassenger
*Valoració dels clients en situació normal d’explotació dels trens

Renfe-SNCF en Cooperación connecta 21 ciutats traslladant al viatger de centre a centre de les ciutats de Madrid, Saragossa, Tarragona, Barcelona, Girona i Figueres a Espanya i Perpinyà, Narbona, Béziers, Agde, Sète, Carcassona, Toulouse, Montpeller, Nimes, Avinyó, Aix-en-Provence, Marsella, Valence Lyon i París a França.

Durant tot l’any, quatre freqüències diàries uneixen tots dos països, incrementant-se fins a sis en temporada d’estiu, configurant una xarxa de 64 connexions.