Adif / Renfe. Pagament únicament amb targeta a les estacions

Des d’avui
· Es tracta d’una mesura a aplicar durant el període d’alarma per a respectar les recomanacions i obligacions de les autoritats sanitàries.
· Els bitllets es poden adquirir a l’app Renfe Cercanías, al web renfe.com, app Renfe Ticket o en les màquines auto venda existents en les estacions.

Barcelona, 27 de març de 2020 (Renfe).
Des d’avui i de forma temporal es suspèn el pagament en efectiu a totes les estacions de l’àmbit de Rodalies (serveis de rodalia de Barcelona, Tarragona, Girona i serveis regionals). Aquesta mesura també afecta la compra de bitltets Avant i trens Ave-Llarga Distància.

Els títols de transport de Rodalia de Barcelona es podran es podran adquirir a l’app Renfe Cercanías, i el bitllets dels serveis Avant i Ave-Llarga Distància al web renfe.com, app Renfe Ticket o en les màquines auto venda existents en les estacions. Es tracta d’una mesura a aplicar durant el període d’alarma per a respectar les recomanacions i obligacions de les autoritats sanitàries.

D’altra banda, amb motiu del tancament de la Terminal 2 de l’Aeroport de El Prat, AENA deixa de prestar el servei de bus que enllaça la terminal 2 i la terminal 1. L’R2 nord continua circulant en el seu recorregut habitual. Els treballadors que accedeixen a T1 en Rodalies hauran d’utilitzar el metro des de la T2.

Pla de transport
Renfe ha adaptat el servei ferroviari a les línies de Rodalies a la demanda existent i respectant un nivell d’ocupació que representi un terç de la capacitat màxima. D’aquesta manera es respecta el propòsit de mantenir distàncies entre els viatgers recomanades per les autoritats sanitàries. La programació establerta és la següent:

A les línies R7, RG1 i RT1 no es presta servei. A la línia R7, la Universitat Autònoma de Barcelona està tancada i la resta d’estacions estan servides per l’R4. La línia RG1 comparteix recorregut amb trens de l’R11 i R1 i finalment els viatgers de la línia RT1 disposen de serveis de les línies R14, R15 i R16 per desplaçar-se entre Tarragona, Vilaseca i Reus.

Des de dimecres 18, els trens de les línies R3 i R11 inicien o finalitzen el seu recorregut a Puigcerdà i Portbou respectivament. Tots els horaris es poden consultar a través dels canals digitals d’informació i atenció al client de Renfe i Rodalies de Catalunya. Així com als telèfons 900 41 00 41 i 912 320 320.

Mesures excepcionals als serveis de Renfe
A més durant aquest període s’han anat duent a terme una sèrie de mesures d’acord amb les indicacions de les autoritats sanitàries que s’han comunicat a través dels diferents canals d’informació i comunicació de Rodalies i Renfe
· Es desaconsella viatjar llevat de motius inajornables o d’extrema necessitat

Nova oferta serveis Ave-Llarga Distància i Avant
– Mesures excepcionals postvenda pels bitllets de Renfe. Pel que fa als bitllets de Rodalies un cop acabi l’emergència l’ATM establirà les mesures de compensació
– Renfe ofereix places gratuïtes als trens Ave-Llarga Distància i Avant per a facilitar el desplaçament del personal sanitari que ha de desplaçar-se per motius laborals
– Tasques de neteja i desinfecció a tots els trens amb especial cura amb els elements comuns, botoneres, seient, passamans, barres, etc.
– Centralització del canal de reclamacions a través del web de Rodalies de Catalunya
– Recordatori de mantenir la distància de seguretat i la redistribució a les andanes i a l’interior del tren.
– No prestació serveis a bord

Agraïment als nostres treballadors i resta de personal de serveis essencials en aquests moments tan difícils per la ciutadania