Els serveis mínims per a les aturades dels dies 10, 20 i 24 al metro també seran insuficients

8 de maig del 2019
TMB lamenta els perjudicis que suportarà la ciutadania i ressalta que està gestionant la crisi de l’amiant de manera activa, transparent i responsable

Amb motiu de la nova sèrie d’aturades convocades pel comitè d’empresa de Metro aquest mes de maig, el servei de metro es veurà afectat considerablement els dies 10, 20 i 24, i no podrà garantir el dret a la mobilitat de la ciutadania en les franges punta del matí i de la tarda, ni tampoc a la franja de nit, en què els intervals podran superar els 60 minuts.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis mínims del 40% en les aturades que es facin en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 hores) i del 20% en la resta. Divendres 10 les aturades seran de 6 a 10 h, de 16 a 20 h i de 21.35 a 23.35 h, i a títol orientatiu el servei de metro es programarà amb aquesta oferta aproximada:

Fins a les 6 h, de 10 a 16 h, de 20 a 21.35 h i de 23.35 al final (els últims trens surten de l’origen a les 2 de la matinada), circulació amb les freqüències habituals.
– De 6 a 6.30 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
– De 6.30 a 9.30 h (40%): intervals de 6-10 minuts a les línies convencionals i de 14-27 a les automàtiques.
– De 9.30 a 10 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
– De 16 a 20 h (40%): intervals de 8-11 minuts a les línies convencionals i de 14-31 a les automàtiques.
– De 21.35 a 23.35 (20%): intervals de fins a 62 minuts a les línies convencionals i automàtiques. En aquesta franja, donada l’amplitud dels intervals, els trens circularan segons un horari que es podrà consultar al web.

TMB adverteix que aquesta oferta de trens serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, raó per la qual recomana evitar si és possible els horaris de les aturades o buscar mitjans alternatius de desplaçament.

En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa. S’aplicaran, si cal, mesures per evitar riscos de seguretat, com ara regulacions de passatge en els enllaços. Les alteracions i la situació del servei es podran seguir al llarg del dia al web de TMB i al perfil de Twitter @TMBinfo.

Els dies 10, 20 i 24 el funicular de Montjuïc circularà, en les franges de vaga, amb el percentatge de serveis mínims que correspongui, 40% o 20%, aplicat a la seva freqüència habitual de 10 minuts. El telefèric de Montjuïc operarà en horari reduït, fins a les 15 hores.

Una gestió activa i responsable
TMB lamenta els perjudicis que aquesta convocatòria ocasionarà a la ciutadania, que des del gener ja ha suportat sis jornades de vagues parcials al metro. Aquesta nova campanya d’aturades resulta a més innecessària, quan l’empresa ha donat resposta als punts plantejats pels sindicats, especialment pel que fa a la gestió activa i responsable de la crisi dels materials amb contingut d’amiant:
– S’estan inventariant i marcant els materials amb contingut d’amiant en els trens, que seran desamiantats en tres anys. S’ha accelerat la compra de 42 trens per substituir els més antics.
– S’està inventariant i retirant el fibrociment de la xarxa, uns 6.000 metres quadrats fins ara. En tres anys se n’haurà tret o encapsulat el 95%. Per Setmana Santa es van eliminar de cop uns 1.000 metres quadrats de planxes de fibrociment del sostre de l’estació de Verneda.
– S’estan fent exàmens de salut a més de mil treballadors en actiu i més de 400 jubilats.
– S’estan agafant 208 mostres addicionals d’aire i sòlids per analitzar-les amb microscòpia electrònica i confirmar l’absència d’amiant al metro.
– Continuen ampliant-se els recursos destinats a retirar amiant i protegir la salut de les persones: l’empresa hi ha compromès 8 milions d’euros.

La Direcció de TMB continua oberta al diàleg amb els representants dels treballadors i es referma en el seu compromís de gestionar la problemàtica de l’amiant amb el màxim rigor i transparència, garantint per sobre de tot la seguretat i la salut dels treballadors i dels usuaris del metro.