Renfe posa en servei un tren de Rodalies sense cap grafit

A l’hora d’escriure aquesta nota encara no l’han pintat
Barcelona, 04 de desembre de 2018.- (Renfe).
Al inici del servei d’avui, Renfe ha posat en circulació un tren sense grafitejar. A l’hora d’escriure aquest text encara no havia estat pintat. Si algú el veu no és tracta d’ un miratge.

Tenint en compte que actualment el 87% dels trens que conformen el parc de Rodalies de Catalunya està pintat amb grafits i que en hora punta més del 90% dels trens circulen en doble composició, estadísticament és una situació que mereix una comunicació específica.

No donarem dades del seu recorregut, per evitar que aquesta imatge de col·leccionista sigui malmesa en poc temps

Una situació cada cop més real
Tot i que aquest titular no es correspon a la realitat, potser són dos o tres, qualsevol dia podria ser impossible trobar un convoi de Rodalies de Catalunya sense cap pintada en algun dels seus cotxes.

· Més de 8 milions euros el que ha costat al ciutadans netejar grafits en el que portem de 2018
· 2 milions de clients han patit retards i/o problemes de seguretat durant aquest any
· 1.759 denúncies presentades davant Mossos aquest 2018 (Més de 5 denúncies diàries de mitjana)
· El 45% dels grafittis que es realitzen als trens i instal·lacions de Renfe tenen lloc a Catalunya, interferint en el normal funcionament del servei.
· Els grafits obliguen Renfe a alterar la programació dels recorreguts d’aquest tren per tal d’organitzar la retirada de la pintada pels serveis de neteja així com deixar el tren immobilitzat més temps del previst el que comporta una modificació de la logística de distribució dels trens.

El passat diumenge 25 de novembre, una pintada al lateral i vidre frontal d’un tren de la línia R12 va provocar la cancel·lació del servei en tot el seu recorregut obligant a realitzar el trajecte entre Cervera de Segarra i Lleida amb un servei alternatiu per autobús el que va afectar prop d’una centena de clients.

Aquests clients, és la segona vegada que es veuen afectats per l’impossibi-litat de posar en circulació un tren amb una pintada al vidre de la cabina de conducció en menys d’un mes.

Important inversió en seguretat
Per tal de pal·liar aquests actes, i o minimitzar les afectacions, Renfe destina una despesa de 14 milions d’euros a Catalunya. Malauradament per molt que pugi aquesta inversió o la dels responsables de seguretat ciutadana no es solucionarà aquesta lacra fins que hi hagi la conscienciació social, l’edu-cació i el respecte sobre els espais i béns comuns així com modificar les conseqüències d’aquests actes que ens afecten a tots.