Adif executa actuacions de millora de les instal·lacions de seguretat al tram Gavà – El Prat de Llobregat

· Renfe modificarà el dissabte 11 d’agost la programació dels serveis de Rodalies i Llarga Distància que circulen en aquest trajecte

Barcelona, 1 d’agost de 2018 (Adif i Renfe).
Adif està executant obres de millora de les instal·lacions de seguretat al tram Gavà-El Prat de Llobregat. Per tal de garantir la seguretat de l’explotació ferroviària i el correcte desenvolupament de les operacions, el proper dissabte 11 d’agost es circularà en via única en aquest trajecte.

D’aquesta manera, es limita la capacitat operativa, pel que Renfe ha previst la següent modificació de la programació dels serveis ferroviaris:

A la línia R2 sud de rodalia de Barcelona (Sant Vicenç de Calders – Barcelona Estació de França per Vilanova), els viatgers disposaran de 2 trens per hora i sentit, i es modificaran els seus horaris.

Per als trens Regionals (R13, R14, R15 i R16) i de Llarga Distància del Corredor Mediterrani es duran a terme desviaments selectius via Vilafranca, recuperant el seu recorregut habitual a Sant Vicenç de Calders.

Tota la informació sobre aquesta modificació del servei es podrà consultar als webs www.rodaliesdecatalunya.cat, www.renfe.es i www.adif.es (apartat Estat de la Xarxa), al telèfon d’informació 900 41 00 41, a les Apps Rodalies de Catalunya i Adif en tu móvil, així com a les xarxes socials (@rodalies @renfe i @adif).

Noves instal·lacions de seguretat
Les operacions que està realitzant Adif representen la darrera fase del projecte d’instal·lació de nous sistemes de gestió de trànsit a les estacions de Gavà i Castelldefels, a la línia d’ample convencional Barcelona-Vilanova i la Geltrú-Sant Vicenç de Calders, que suposa una inversió superior als 15 milions d’euros.

Aquest projecte permetrà dotar a les dues estacions de nous enclavaments electrònics de darrera generació per a la gestió de la circulació en aquests dos punts que registren una elevada densidad de trànsit.

D’aquesta forma, s’incrementaran de forma significativa els paràmetres de seguretat, disponibilitat, funcionalitat, fiabilitat, eficiència i eficàcia de l’explotació ferroviària, reduint a més la probabilitat d’incidències vinculades a aquest tipus d’instal·lacions.

Els enclavaments electrònics són elements essencials per a una òptima gestió del trànsit ferroviari, ja que són els dispositius que regulen tots els moviments de trens, instal·lacions de seguretat i comunicacions i de senyalització entre d’altres, en l’àmbit de les estacions.

A més dels enclavaments electrònics, s’instal·laran nous sistemes videogràfics i circuits de via d’audiofreqüència en el trajecte El Prat-Garraf, per garantir un major confort per a les circulacions. També es faran adeqüacions al sistema de senyalització, el que permetrà, un cop finalitzades el conjunt de les operacions durant la propera tardor, incrementar la velocitat dels trens i la capacitat de la línia. De forma paral·lela, es realitzarà la integració dels nous sistemes al CTC (Control de Trànsit Centralitzat) per al seu telecomandament.

El projecte també inclou el manteniment de les noves instal·lacions per un període de 20 anys.