Renfe Mercancías inicia un nou transport d’automòbils pel túnel d’El Pertús, fins el Port de Barcelona, en trens de 700 metres

Es tracta del primer tren d’aquesta llargada que Renfe opera en Alta Velocitat

· El servei, que va començar amb dos trens a la setmana, s’anirà incrementant fins a assolir tres circulacions setmanals.
· L’operació és part del procés d’internacionalització en el que s’ha implicat Renfe Mercancías.

Barcelona, 15 de març de 2018 (Renfe).
Renfe Mercancías inicia avui un servi regular de transport d’automòbils, amb trens de 700 metres de llargada, des de la localitat francesa de Le Soler, en el districte de Perpignan, fins el Port de Barcelona travessant el túnel d’El Pertús.

La llargada del tren el converteix en el primer d’aquestes característiques que Renfe opera per Alta Velocitat (ample UIC), per la que ja circulen altres 19 trens de mercaderies de Renfe de menys llargada.

El tren estarà composat de 22 vagons amb capacitat per uns 250 vehicles de fabricació alemanya procedents de Kornwestheim, que Renfe Mercancías opera en col·laboració amb DB Cargo.

El transport tindrà una freqüència inicial de dos a tres trens a la setmana, que s’anirà incrementant fins a assolir quatre el proper mes de juliol.

Internacionalització de Renfe Mercancías
L’operació forma part del procés d’internacionalització pels que aposta Renfe Mercancías en el context del Pla de Gestió 2017-2019. Implica un complex procés de producció en tant que Renfe ha de gestionar un transit, excepcional per la seva llargada, amb l’operador alemany,  iniciar-lo en territori francès i realitzar-lo per vies d’ample internacionalfins arribar al Port de Barcelona.

Alhora, l’operació suposa un important estalvi medioambiental ja que el transport per ferrocarril d’aquest volum d’automòbils, 250 a cada tren, estalvia la circulació d’almenys 42 camions per cada transport el que contribuirà a establir un sistema sostenible que repercutirà en la descarbonització del propi sistema i ajudarà a assolir l’objectiu de reducció d’emissions de gasos d’efecte hivernacle marcat per la Unió Europea.

La circulació d’aquests trens suposa, a més, l’optimització dels recursos ja que la capacitat de transport s’incrementa al voltant d’un 25 per cent.

Així, al posicionament de Renfe Mercancías com aliat de la indústria nacional es suma ara la iniciativa de l’operador públic per donar servei de transport a empreses europees que gràcies a les infraestructures d’ample internacional poden portar els seus productes destinats a l’exportació fins el Port de Barcelona, el que fomenta la valoració de la situació estratègica i les característiques geogràfiques de la xarxa ferroviària, que disposen d’una excel·lent plataforma logística i portuària amb orientació internacional.