Renfe suma 5,3 milions de nous clients als serveis de Rodalies de Catalunya

Durant 2017, s’ha transportat un total de 122,3 milions de viatgers.
· Aquesta xifra suposa un increment del 4,5% respecte l’any anterior.
· De total, al servei de rodalia de Barcelona s’han transportat 113,5 milions de clients, amb un creixement del 4,8%.

Barcelona, 24 de gener de 2018 (Renfe)
Durant l’any 2017, Renfe ha transportat 122,3 milions de viatgers als serveis de Rodalies de Catalunya, el que ha suposat la incorporació de 5,3 milions de nous clients i un creixement percentual del 4,5%.

De total, destaquen els 113,5 milions de clients que s’han desplaçat en els trens de rodalia de Barcelona, dels que 5,2 milions són nous clients que s’han incorporat a aquest servei. Amb aquesta xifra Renfe és l’operador de l’àrea metropolitana que més creix percentualment en viatgers en aquest 2017.

Amb aquestes xifres s’arriba al número de clients que utilitzava el servei de rodalia de Barcelona al 2008 i consolida el creixement dels últims anys on des de 2013 s’han sumat 8,4 milions de nous clients en aquest servei.

En aquest any, els serveis de rodalia de Barcelona han assolit una puntualitat mitjana que es situa al voltant del 94% i un 78% als serveis Regionals.

Diàriament en hora punta matinal a l’àmbit de la primera corona metropolitana (relacions amb Barcelona des de Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell i Vilanova) ofereix en hora punta 100.000 places.

Els viatgers utilitzen el tren fent un recorregut mitjà de 25 quilòmetres amb un temps de viatge aproximat de 20 minuts. Diàriament més de 1.000 trens presten servei a Rodalies de Catalunya.

Reducció anual de 500 milions d’euros en costos externs
Els trens de Renfe són el mitjà més còmode, sostenible, fiable i econòmic en els desplaçaments que es poden fer a Catalunya.

En matèria de sostenibilitat, el número de viatgers de Renfe equival a:
– 95 milions de circulacions de cotxes
– 2,1 milions d’autobusos
– Estalvi de 1,37 milions de tones CO2
– Estalvi de 500 milions d’euros en costos externs, dels que prop de 220 corresponen al canvi climàtic i 120 a la contaminació atmosfèrica local

Millores accessibilitat trens i estacions
Durant el darrer any, Renfe continua desenvolupant el pla de millora d’accessibilitat a estacions de rodalia de Barcelona amb una inversió prevista de 100 milions d’euros. Entre d’altres terminals s’ha actuat a Granollers Centre, Sabadell Centre, Sant Pol de Mar, Mollet Santa Rosa, Sant Miquel de Gonteres o Lavern – Subirats

A més de les obres d’accessibilitat, s’han executat actuacions que han permès millorar els sistemes d’informació a aquestes estacions mitjançant un nous sistema de teleindicadors i megafonia centralitzada.

Al llarg de 2017, Renfe ha realitzat la instal·lació d’aquest nou sistema d’informació en més d’una trentena d’estacions dels servei de rodalia de Barcelona entre les que destaquen les estacions de Martorell, Vilafranca del Penedès, Arc de Triomf, L’Hospitalet de Llobregat o Granollers Centre.

També, Renfe ha executat treballs a 22 unitats 447 que ja són accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda. Aquestes actuacions suposen una inversió de 20 milions d’euros pel 2018.

A més, durant el darrer 2017, Renfe va posar en marxa un sistema d’informació en temps real, sobre el pas dels trens accessibles que circulen així com de les estacions del servei de rodalia que ofereix instal·lacions adaptades.

Les app de Rodalies i Renfe Cercanías, descarregades per més de 280.000 usuaris, ofereixen informació sobre els horaris i trens de rodalies de manera detallada (permet seleccionar dia i horari preferits de consulta) permet memoritzar recorreguts habituals, rebre avisos sobre informació d’obres i/o possibles alteracions del servei així com consultar els plànols i estacions de les línies del servei de Rodalies de Catalunya.