El Tramvia Blau suspendrà el servei el mes vinent per modernització de la infraestructura

17 de gener del 2018.- L’històric transport de l’avinguda Tibidabo continuarà sent una eina viva de difusió de la cultura de la mobilitat mitjançant el programa TMB Educa

La connexió entre la plaça Kennedy i la plaça del Doctor Andreu està assegurada amb la línia regular d’autobusos 196.

El Tramvia Blau deixarà de circular a partir del mes de febrer vinent per donar pas a un pla de modernització a fons de la infraestructura que li permeti circular molts anys més amb plenes garanties de seguretat. La remodelació ha estat aprovada per l’Autoritat del Transport Metropolità, amb el compromís d’incloure’n el finançament en el Contracte Programa per al període 2018-2021.

Així, l’històric transport turístic, que a la temporada d’hivern funciona els dissabtes, diumenges i festius, farà les últimes circulacions el diumenge 28 de gener abans d’aquesta pausa, que està motivada per causes tècniques i que tindrà la durada necessària per executar una renovació completa de les vies, que daten dels anys 80 del segle passat, i de la catenària que subministra l’electricitat als vehicles, així com per establir un nou esquema de circulació a l’avinguda Tibidabo.

Mentre duri l’afectació, els usuaris podran utilitzar com a alternativa la línia 196 de bus (Pl. Kennedy – Bellesguard) que realitza part del trajecte per l’avinguda Tibidabo i que circula tots els dies de 7.30 a 22 hores, amb freqüències de 13 minuts la major part del dia.

Si bé els tramvies no podran circular pel seu itinerari clàssic, sí que participaran en activitats de difusió cultural i del patrimoni històric, a través del programa TMB Educa, que ampliarà les seves activitats al voltant dels tallers i cotxeres situats a la plaça de la Central.

El Tramvia Blau, que data del 1901, és l’únic supervivent de l’antiga xarxa de tramvies de Barcelona. Fa un recorregut de 1.276 metres des de l’inici de l’avinguda del Tibidabo fins a la plaça del Doctor Andreu, i salva un desnivell de 93 metres.

TMB n’és l’operador des del 1981, per cessió de l’Ajuntament de Barcelona, i l’ha mantingut en funcionament des del 1985, amb una interrupció a principis dels anys 90 motivada per la construcció de la ronda de Dalt. En els últims anys, l’empresa hi ha realitzat regularment el manteniment necessari, així com també importants actuacions de modernització parcial, l’última de les quals, l’actualització de la subcentral elèctrica, la tardor passada, amb una inversió de 300.000 euros. Anteriorment, TMB va realitzar la reforma de tres tramvies, els números 5, 6 i 7, per adaptar-los als requisits actuals de seguretat en la circulació.