Renfe ha transportat prop de 62 milions de clients en el servei de rodalia de Barcelona entre gener i juny

Durant el primer semestre de l’any s’han incorporat més de 4 milions de nous clients
· Aquesta xifra representa un creixement del 7% respecte el mateix període de l’any anterior.
· En el conjunt d’operadors de l’àrea metropolitana, Renfe registra el creixement més important.

Barcelona, 7 de juliol de 2017 (Renfe)
Al primer semestre de l’any, Renfe ha transportat 61.972.900 clients al servei de rodalia de Barcelona. Aquesta xifra representa un creixement del 7% i la incorporació de 4.062.200 nous clients respecte el mateix període de 2016.

Les dades obtingudes mostren la confiança dels viatgers en les prestacions oferides als serveis de rodalia de Barcelona. A més, la tendència de creixement és molt positiva. Només al mes de juny l’increment ha estat del 11,1%, amb un augment de més d’1 milió de nous clients.

De fet, a aquest primer semestre, Renfe és l’operador de l’àrea metropolitana que registra un major creixement percentual només per darrera de TRAM. En números absoluts, també supera la resta d’operadors excepte TMB.

Tot i els nombrosos episodis d’invasions de vies, atropellaments i afectacions derivades de condicions meteorològiques adverses, en aquest període, la puntualitat s’ha consolidats al voltant del 95%.

Diàriament en hora punta matinal a l’àmbit de la primera corona metropolitana (relacions con Barcelona des de Mataró, Granollers, Terrassa, Martorell i Vilanova) ofereix en hora punta 100.000 places.

Millores en matèria d’accessibilitat
Des del darrer any, Renfe està desenvolupant un pla de millora d’accessibilitat a 39 estacions que contempla una inversió del voltant de 100 milions d’euros. Entre d’altes terminals, ja s’ha actuat o s’està treballant, a Sant Joan Despí,Sant Pol de Mar, Sabadell Centre, Lavern-Subirat o Granollers Centre.

A més de les obres d’accessibilitat, s’han executat actuacions que han permès millorar els sistemes d’informació a aquestes estacions mitjançant nous teleindicadors, megafonia centralitzada, etc.

També, en matèria d’accessibilitat Renfe està executant els treballs per a què anualment 25 unitats 447 es converteixin en accessibles. Aquests trens remodelats, presenten una porta a una alçada més baixa per a facilitar l’accés a persones amb mobilitat reduida. A més, s’ha instal·lat un lavabo per a persones PMR situat a la zona baixa del cotxe i un espai per a persones que viatgin en cadira de rodes.

A més, des del passat febrer, els viatgers de rodalia de Barcelona ja disposen d’informació de trens i estacions accessibles a través del web renfe.com i l’app de Renfe Rodalies mitjançant la icona . Aquesta informació també es troba des de maig a l’app de rodalies i en rodaliesdecatalunya.cat.

Finalment, Renfe està treballant en oferir informació en temps real del servei de rodalia de Barcelona. D’aquesta manera els viatgers podran conèixer el temps que falta per al pas del proper tren de manera immediata a través de l’app de Renfe Rodalies i a renfe.com. Aquesta millora substancial en la informació s’incorporarà durant aquest estiu.