L’Adif assumeix el projecte que escurça el termini d’execució i el pressupost del soterrament de l’R2 a Montcada i Reixac

AJUNTAMENT DE MONCADA I REIXAC. – Nota de Premsa

L’Adif assumeix el projecte que escurça el termini d’execució i el pressupost del soterrament de l’R2 a Montcada i Reixac

04/05/2017 .- ‘El soterrament de la línia R2 al seu pas per Montcada i Reixac és més a tocar que mai’, ha expressat l’alcaldessa, Laura Campos, després de la reunió que aquest dijous, 4 de maig, han mantingut representants polítics i tècnics dels ajuntaments de Montcada i Reixac i de Barcelona, de la Generalitat de Catalunya i de l’Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (Adif) sobre el projecte local, a la qual hi ha assistit el president de l’Adif, Juan Bravo. ‘Fa 10 anys que no venia cap màxim responsable de l’Adif a conèixer la situació del nostre municipi, això és un clar indicatiu de la predisposició i voluntat d’endegar el projecte’, ha dit l’edil, qui ha explicat que ‘l’Adif s’ha fet seu el projecte que escurça els terminis i el pressupost del soterrament, incorporant-hi millores, el divideix en sis fases d’execució i planteja solucions als punts més conflictius com ara el pas sota l’autopista C-33 i el cantó del riu, a més de la compatibilitat del trànsit ferroviari mentre es realitzin les obres’. L’estudi, redactat per Barcelona Regional i Barcelona Sagrera Alta Velocitat a petició de l’Ajuntament, en redueix els temps i el cost d’execució a uns 200 milions d’euros.

La comissió tècnica i política es reunirà de nou el pròxim 18 de maig, a Montcada i Reixac, i en aquesta trobada ‘tancarem i concretarem la proposta del soterrament’, ha avançat l’alcaldessa. El president de l’Adif, Juan Bravo, ha indicat que ‘el soterrament ja no el qüestionem, les aportacions que estem fent al projecte ens permeten millorar-lo, el treball en equip és la millor demostració de la voluntat de tirar-lo endavant’, i ha emplaçat a la reunió de mitjan de maig ‘per concretar xifres’. En nom de la Generalitat, el secretari general d’Infraestructures, Ricard Font, ha lloat el fet que ‘fins ara discutíem sobre com es pagaria, ara parlem de com serà el projecte’ i ha destacat que ‘treballem perquè, aprofitant el soterrament, puguem millorar la xarxa de Rodalies’, tot apuntant la possible creació d’una tercera via a la xarxa actual, que permeti els trens fer-hi avançaments.

La visita del president de l’Adif tenia com a objectiu que el màxim representant de l’empresa ferroviària conegués en persona el que suposa conviure amb les vies del tren al centre del municipi. La jornada ha començat amb la reunió de la comissió política i tècnica i ha continuat amb l’atenció als mitjans de comunicació i un recorregut pels punts més conflictius de la xarxa ferroviària al municipi (passos a nivell, pous de ventilació, plaça de la Pedra i autopista C-33), acompanyats de la Plataforma Tracte Just-Soterrament Total i de representants de la resta de grups municipals.