FGC incorpora nous agafadors a les unitats 113 i 114 per millorar el confort dels viatgers

22/05/2017.- Aquesta millora permet una distribució més equilibrada dels viatgers en tota la superfície del tren millorant el confort i el desplaçament pel seu interior.
S’han instal·lat 402 agafadors nous distribuïts en 24 unitats de tren de la sèrie 113 i la sèrie 114.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha instal·lat agafadors verticals als espais adjacents als passadissos d’interconnexió entre cotxes dels trens de les sèries 113 i 114 de la línia Barcelona-Vallès. Aquest nous punts de subjecció verticals permeten millorar el confort dels clients durant els seus trajectes i faciliten la mobilitat dels usuaris per l’interior del tren.

En total s’han instal·lat 402 nous agafadors distribuïts en 24 unitats de tren, 19 unitats de la sèrie 113, que circulen pel Metro del Vallès, i 5 unitats de la sèrie 114, que donen servei a la línia L7 (Av. Tibidabo). El cost total del material i del muntatge dels agafadors ha estat de 99.000 euros.
FGC sinònim de trens moderns i confortables

El 27 de gener de l’any 2014 van entrar en servei les 19 noves unitats de la sèrie 113. El 20 de desembre d’aquell mateix any, s’incorporaven cinc unitats més dissenyades especialment per les andanes més curtes de la línia L7 (Av. Tibidabo), les unitats de la sèrie 114. Amb una inversió de 151 MEUR, aquestes 24 noves unitats de tren van suposar la progressiva retirada del servei de les unitats de la sèrie 111

Els combois d’FGC incorporen els últims avenços tecnològics buscant les millors condicions de confort per als usuaris:
· Longitud i capacitat: trens de 80 metres, formats per 4 cotxes construïts en alumini (60 metres i 3 cotxes en el cas de les unitats de la sèrie 114). La capacitat màxima dels trens és de 780 persones, entre assegudes i dempeus. Els trens de 3 cotxes tenen una capacitat màxima de 605 persones.
· Interior: l’interior resulta diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració són de màxima seguretat i confort.
· Ergonomia: l’ergonomia de la cabina ofereix una gran amplitud i confort per al conductor.
· Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament acústic òptim, aporta un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
· Seients: distribució dels seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment.
· Accessibilitat: Tots els trens que formen la flota de trens d’FGC són completament accessibles per a les persones amb mobilitat reduïda.
· Prestacions: tracció amb motors de corrent altern governats electrònicament que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Disposen de sistemes de protecció automàtica tipus ATP i a la línia L7 operen amb conducció assistida tipus ATO.
· Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV (CTTV) amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització, sistemes d’informació al viatger amb pantalles planes, megafonia i interfonia, entre d’altres.