El conseller Rull i l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat signen un acord per a l’arribada del metro al municipi

· El document posa les bases per impulsar el projecte constructiu del perllongament de l’L3 del Metro des de Zona Universitària fins a Esplugues centre.
· Preveu també la redacció dels documents necessaris que permetin avaluar tècnicament i econòmicament el projecte de connexió de la línia T3 del Trambaix per l’avinguda Laureà Miró, per escurçar el recorregut en un quilòmetre i estalviar gairebé 5 minuts de trajecte.

El conseller de Territori i Sostenibilitat i president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) de Barcelona, Josep Rull, i l’alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, han signat un acord que posa les bases per impulsar la tramitació dels projectes de dues actuacions de millora de la xarxa de transport públic en aquest municipi i el seu entorn. En concret, el document recull l’arribada del metro a Esplugues mitjançant el perllongament de l’L3 del Metro des de Zona Universitària i la connexió de la T3 del Trambaix pel carrer Laureà Miró.

L’acord estableix el compromís per part de la Generalitat d’impulsar aquest any la redacció del projecte constructiu del perllongament de l’L3 de Metro des de Zona Universitària fins a Esplugues Centre, en el marc de la prolongació d’aquesta línia fins a Sant Feliu de Llobregat, segons recull el Pla Director d’Infraestructures 2011-2020.

El conseller Josep Rull ha remarcat que “recuperem un temps perdut i tornem a posar en primer nivell l’arribada del metro a Esplugues”, un projecte “que té una potència transformadora del territori molt forta”. També ha subratllat que aquest acord és fruit del consens entre la Generalitat i l’Ajuntament d’Esplugues: “Quan som capaços de fer les coses conjuntament, les coses surten bé i governi qui governi en un futur, donen estabilitat”.

Per la seva banda, l’alcaldessa d’Esplugues ha destacat que “som l’únic municipi fronterer amb Barcelona que no tenim metro, tret de la boca de la parada de Can Vidalet que hi ha en un carrer fronterer amb l’Hospitalet. Hi havia un deute amb Esplugues que avui corregim amb aquest protocol”. I ha expressat el desig que “tan aviat com tinguem el projecte, comencem a pensar en l’execució de les obres”.

La previsió és, un cop enllestit el projecte abans que acabi el 2020, impulsar la programació de les obres corresponents a partir de 2021, en funció de les disponibilitats pressupostàries. La inversió estimada per aquesta actuació és de 180 milions d’euros. El nou tram, de 2,3 quilòmetres de longitud, comptarà amb dues parades, una a l’Hospital Sant Joan de Déu i una altra al barri del Centre d’Esplugues. Es preveu una nova demanda de 6,9 milions de viatgers a l’any, que s’estalviaran una mitjana de 4 minuts de temps de viatge en transport públic.

Millora del recorregut de la T3
D’altra banda, el document signat avui estableix que l’ATM redactarà els estudis i projectes necessaris per a la definició de la connexió de la línia T3 del Trambaix entre la plaça de Santa Magdalena d’Esplugues de Llobregat i la parada de la Rambla de Sant Just Desvern al llarg del carrer Laureà Miró, d’Esplugues, i la carretera Reial, al terme de Sant Just Desvern.

La construcció d’aquest nou tram, que tindrà una longitud d’1 quilòmetre i inclourà dues parades intermèdies, permetrà escurçar el recorregut en 1,2 quilòmetres i estalviar 4,8 minuts als usuaris amb origen o destinació a Sant Just Desvern, Sant Joan Despí o Sant Feliu de Llobregat. Es preveu que el projecte estigui redactat també de cara l’any 2020. La inversió estimada per executar aquesta actuació és de 24,6 milions d’euros.

Per dur a terme aquest projecte, també s’elaboraran una anàlisi de la mobilitat interna d’Esplugues i una proposta d’actuacions complementàries per integrar la nova infraestructura en la vialitat del municipi, atès que el carrer Laureà Miró és un eix important de comunicació tant per als moviments interns d’Esplugues de Llobregat com per a la connexió amb els municipis de l’entorn.