El Conseller Rull: “El Corredor Mediterrani no és una finalitat en sí mateix sinó les oportunitats que genera”

26 de Maig de 2017.- El conseller de Territori i Sostenibilitat reclama començar a parlar més dels serveis que no pas de les obres d’aquesta infraestructura, durant la seva participació a la IV Trobada Corredor Ferroviari Mediterrani.
Per a Rull, “cal una veritable estratègia de transport, logística i de digitalització a l’entorn del Corredor Mediterrani” per “promoure l’economia dels territoris per on passa”.

Rull, durant la intervenció d’aquest matí, amb Gómez-Pomar i Salvador.
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha defensat una “veritable estratègia de transport, logística i digitalització a l’entorn del Corredor Mediterrani” per “promoure l’economia dels territoris per on passa” aquesta infraestructura”. Rull, que ha participat aquest matí a la IV Trobada Corredor Ferroviari Mediterrani, organitzada pel diari Expansión, juntament amb la consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, Maria José Salvador, i el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, ha insistit que el Corredor “no és una finalitat en sí mateix sinó el ventall d’oportunitats econòmiques que genera un instrument infraestructural de transports tant important com aquest”.

El titular de Territori i Sostenibilitat ha lamentat que encara s’estigui en “discussions sobre elements bàsics” que són fruit “d’una concepció centralista de l’Estat”, en referència a la priorització de les obres del Corredor que fa el Govern estatal. “Aquesta lluita conceptual continua sent vigent”, ha exposat. I ha recalcat: “La batalla del Corredor Mediterrani és la batalla per trencar aquest model centralista, clarament ineficient”. Per a Rull, “cal avançar cap a un model de progrés i de benestar dels ciutadans dels territoris per on passa el Corredor”.

Per això, Rull ha reclamat començar a parlar més dels serveis que no pas de les obres d’aquesta infraestructura. “El coordinador del Corredor Mediterrani ha de tenir una visió de serveis”, ha manifestat, “una estratègia logística” i ha “d’escoltar també les empreses que anhelen el Corredor: cal que s’hi reuneixi i estudiï les possibilitats del mercat”.

Respecte la resolució dels contractes del tram Castellbisbal-Martorell i del Castelló-València anunciat per Gómez-Pomar, Rull ha etzibat: “Tenim un problema perquè quan això passa es generen moltes incerteses i justament el que necessitem en el Corredor són més elements de concreció”. I ha tornat a recordar al secretari d’Estat que quan parli del Vandellòs-Tarragona no es refereixi al Corredor Mediterrani: “Perquè sigui Corredor hi ha d’haver tercer fil a les dues vies i, de moment, el que diuen que acabaran l’any 2018 és únicament la doble via; a l’hora de fer definicions cal ser precisos”.