FGC reforça el servei del Funicular de Vallvidrera els caps de setmana

16/03/2017. L’augment de viatgers dissabtes i diumenges justifica aquest operatiu per tal de regular les circulacions i maximitzar l’aprofitament de les places ofertades.
Es renova també la imatge interior i exterior del funicular.

Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) ha posat en pràctica un nou dispositiu de reforç del servei del Funicular de Vallvidrera per preservar l’ordre en els fluxos de viatgers i ciclistes a les entrades i sortides al funicular, així com maximitzar l’aprofitament de les places ofertades.

Aquest operatiu es posa en pràctica els caps de setmana i festius entre les 09.00h i les 17.00h, una franja horària en què el volum de viatgers és important, atès que també fan ús del servei del funicular un nombre elevat de ciclistes i de grups. Durant els caps de setmana, el moviment de viatgers al funicular supera els 190.000 viatgers anuals, prop de 1.800 persones al dia.

D’aquesta manera, un agent d’estacions i un vigilant de seguretat estaran de forma permanent a les instal·lacions del funicular amb l’objectiu de controlar i regular el flux de viatgers i ciclistes i mantenir al màxim la regularitat del servei, sense produir cues ni esperes innecessàries. Al mateix temps, l’agent d’estacions informarà als usuaris de les condicions de viatge als portadors de bicicletes i es se’n facilitarà el transport incidint en la convivència i el civisme dins els espais del Funicular de Vallvidrera.

A més, l’operatiu estableix que durant els caps de setmana i en la franja de màxima ocupació, un agent estarà a la cabina de conducció del funicular situada a l’estació de Vallvidrera Superior per tal d’assegurar els fluxos de les circulacions del funicular dins els horaris establerts.

Una nova imatge interior i exterior
Ferrocarrils donarà un impuls més al nou operatiu de reforç amb un redisseny de la imatge interior i exterior del funicular per tal de reforçar els missatges de servei sobre les condicions d’ús del funicular i maximitzar l’ús correcte de la instal·lació.

La millora d’imatge interior consisteix, entre d’altres, en la substitució de tapisseries amb una imatge més actual, més resistents al desgast i en una gamma de colors que permet l’homogeneïtat amb les tapisseries d’altres unitats de trens del parc mòbil d’FGC.

Els nous vinils, tant exteriors com interiors, milloraran també la imatge del funciular i permetran identificar mes fàcilment les portes en les zones de sortida i els espais reservats per a bicicletes.