FGC crea un web per dinamitzar l’activitat dels seus espais

31/01/2017
El projecte Impuls FGC permet consultar de manera ràpida i senzilla les característiques de les instal·lacions d’FGC.
L’objectiu és incrementar el potencial dels actius i fomentar l’emprenedoria, així com els entorns amables i atractius per als usuaris de la xarxa.

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, ha presentat avui el nou web, impuls.fgc.cat, per diversificar l’activitat dels diferents espais dels quals disposa la companyia i incrementar els ingressos derivats d’activitats comercials.

Aquesta nova pàgina web posa a disposició d’emprenedors i empreses diferents espais singulars de Ferrocarrils per realitzar rodatges cinematogràfics, anuncis, videoclips, així com facilita les eines per poder accedir al lloguer de locals, a la instal·lació de màquines expenedores, estands de venda de productes i en definitiva qualsevol proposta innovadora que pugui sorgir. A més, el web també ofereix informació de les condicions per realitzar accions comercials a Ferrocarrils.

La informació del web Impuls FGC també es podrà consultar des de l’aplicació per a mòbils d’FGC. Els espais i locals disponibles estaran identificats amb un codi i fent servir el lector de l’app d’FGC es podrà accedir de forma àgil i senzilla a tota la informació d’interès de l’espai en concret.

Més enllà de poder consultar els espais d’FGC i gestionar la seva contractació, el nou web també mostra diferents accions que s’han dut a terme a les instal·lacions de Ferrocarrils i que evidencien les múltiples opcions i la versatilitat dels espais.

Així, per exemple, es mostra com a FGC han tingut lloc des d’un rodatge d’una campanya amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura on un grup de ballarins va realitzar diverses coreografies als trens i estacions, a la celebració del sopar anual de PTP (Promoció del Transport Públic) a l’andana de la via 5 de Pl. Catalunya, passant per la presentació d’una fira de moda nupcial a les instal·lacions del Cremallera de Montserrat.

Generació d’ingressos i contenció de despesa
Amb aquest projecte Ferrocarrils segueix amb la seva política de generació d’ingressos i contenció de la despesa. En aquest sentit, durant la presentació, el president d’FGC ha recordat que “com a empresa pública, la publicitat genera uns ingressos que hem d’impulsar”.

Precisament l’any 2016, Ferrocarrils va generar uns ingressos d’1.125.583€, rècord històric, provinents de conceptes com l’arrendament de locals, la publicitat, les màquines de venda de productes, entre d’altres.

Aquest increment dels ingressos és el resultat de la dinamització de l’activitat comercial d’FGC que constantment busca noves ofertes comercials que aportin valor afegit als usuaris del tren, com ara serveis de restauració, botigues de regals o productes ecològics, serveis de missatgeria, etc. Aquest valor afegit potencia i millora l’atractiu de la xarxa de Ferrocarrils, amb un previsible creixement del nombre d’usuaris.

Més informació: impuls.fgc.cat. Vídeo de la campanya