El Govern aprova un acord de finançament de 40 milions per reactivar les obres de la Línia 9 a la Zona Franca

TerritoriSostenibilitatLa Generalitat i l’Ajuntament signen un conveni que impulsarà les estacions de Foneria i Foc Cisell del tram II de la Línia 9, al seu pas pel barri de la Marina del Port.

L’acord inclou la venda de nou immobles en desús de la Generalitat al consistori barceloní, a canvi de destinar els 40 milions rebuts a posar en marxa les estacions .

El Govern ha aprovat avui autoritzar la signatura d’un acord de finançament de 40 milions d’euros que servirà per desencallar les obres de construcció de les estacions de Foneria i Foc Cisell del Tram II de la Línia 9 del metro de Barcelona. La Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona signaran un conveni de col·laboració que determina la venda al consistori barceloní de nou immobles propietat de la Generalitat de Catalunya actualment sense cap ús administratiu.

Entre aquests actius, que sumen un valor total de 40.020.614,34 euros, es troben l’edifici del borsí (plaça de la Verònica), que havia estat antigament seu de l’Escola Llotja, i les antigues cotxeres de Borbó (al districte de Nou Barris). També passaran a mans de l’Ajuntament fins a set finques del recinte que va acollir la colònia tèxtil de Batlló-Magòria (districte Sants-Montjuïc).

IMMOBLE/SOLAR DIRECCIÓ DISTRICTE SUPERFICIE PREU (euros/ sense impostos/ lliures de càrregues)
Antigues cotxeres de Borbó C. Costa i Cuixart, 14-22 Nou Barris 4567,00 m2 8.000.000,00
Dues finques del Pla General Metropolità Batlló-Magòria C. Mossèn Amadeu Oller, 3 i 15 Sants-Montjuïc 584,00 m2

2.461,50 m2

10.500.000,00
Cinc finques del Pla General Metropolità Batlló-Magòria (tret dels terrenys que ocupa el centre cívic de l’antiga estació de ferrocarril) Gran Via de les Corts Catalanes, 181-247 Sants-Montjuïc 10.965,70 m2

3.528,00 m2

4.847,89 m2

188,34 m2

687,00 m2

13.500.000,00
Edifici del Borsí Pl. Verònica i c. Avinyó, 23 Ciutat Vella 918,21 m2

27829,43 m2

40.020.614,34

La voluntat del Govern és potenciar la connectivitat i millorar el transport públic a l’eix del Passeig de la Zona Franca, al barri barceloní de la Marina del Port (districte de Sants Montjuïc), on conflueixen la trama urbana de petites barriades i l’activitat més industrial i firal. A més, les necessitats futures de mobilitat augmentaran de forma exponencial, tenint en compte la instal·lació d’espais emergents d’oficines de nova construcció.

El conveni, que comptarà amb una comissió mixta de seguiment, aconsegueix reactivar les obres del metro de la Línia 9 i, d’altra banda, troba una solució a una sèrie d’immobles en desús. El traspàs a l’Ajuntament de Barcelona dels edificis del Borsí, les antigues cotxeres de Borbó i les finques adscrites al recinte Batlló-Magòria permetran millorar els serveis públics locals.

Districte administratiu de la Generalitat
En aquest sentit, la pròpia Generalitat promociona a la zona un gran complex que concentrarà bona part de les oficines de l’administració catalana, ara disperses pel centre de Barcelona. El nou districte administratiu ha d’estar llest en la seva primera fase per poder fer efectiu el trasllat cap a finals del 2019, afectant uns 2.800 funcionaris.

L’increment de l’oferta de transport públic del districte Sants-Montjuïc també afectarà en positiu la majoria dels municipis que configuren l’Àrea Metropolitana de Barcelona (l’Hospitalet de Llobregat, el Prat de Llobregat, Sant Joan Despí, Cornellà i Esplugues de Llobregat), que veuran augmentades les sinergies en els àmbits del sector immobiliari, els serveis públics i les infraestructures de transport. Així mateix, una millora en la connectivitat permetrà potenciar el creixement econòmic i diversificar l’oferta de serveis i activitats.