Rull: “El Corredor Mediterrani és un projecte de país que ens ha de permetre consolidar la vocació d’economia diversificada i sostenible”

TerritoriSostenibilitat28/11/2016
“Entenem el corredor no només com una columna vertebral per generar activitat a l’entorn del sistema costaner sinó com un model capil·lar per enfortir el teixit econòmic de tot Catalunya”, diu el conseller de Territori i Sostenibilitat a l’esmorzar organitzat per alcaldes.eu

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha afirmat aquest dilluns que el Corredor Mediterrani (CMED) és una infraestructura “amb una capacitat extraordinària de generar prosperitat” i “un projecte de país que ens ha de permetre reforçar l’aposta insubornable que tenim amb l’estat del benestar i amb una economia diversificada i sostenible”. Rull ha participat a l’esmorzar col·loqui El Corredor Mediterrani: Quin paper juguen els municipis?, organitzat per la publicació online alcaldes.eu, que periòdicament organitza trobades per debatre temes d’interès per als ajuntaments.

Rull ha fet èmfasi en la visió que té el Govern del CMED: “Una infraestructura amb un altíssim retorn econòmic, social i ambiental. “I no l’entenem només com una columna vertebral per generar activitat a l’entorn del sistema costaner sinó com un model capil·lar per enfortir el teixit econòmic de tot el país”, ha dit. El titular de Territori i Sostenibilitat ha recordat que el corredor és estratègic per Catalunya però també per la Unió Europea (UE) i per aquest motiu cal “unitat d’acció”. “No el defensarem sols; ho volem fer amb el País Valencià, amb Múrcia, amb Andalusia i amb la regió d’Occitània-País Català”, ha manifestat.

Agenda clara i un coordinador
Per a Rull, hi ha dos elements clau per al desenvolupament del corredor. D’una banda, una agenda catalana que prioritzi les actuacions més urgents, que ha d’aprovar el ple de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani al gener, i de l’altra, la creació de la figura del coordinador del CMED, “de naturalesa tècnica, amb capacitat de controlar l’execució de les obres i de preveure la demanda futura i com gestionar-la”.

El conseller ha fet una intervenció inicial i a continuació hi ha hagut un col·loqui amb la participació del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font; el director de la Comissió Europea a Barcelona, Ferran Tarradellas; el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra; el gerent de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Ramon M. Torra, i l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel.

Font ha reclamat un paper més “imperatiu” de la UE amb els estats espanyol i francès: “Ha de ser més exigent amb el compliment de les inversions i amb execució de les obres”. I ha explicat que “la prova del 9 del corredor serà el dia que el Govern espanyol hi cregui com una absoluta necessitat per al seu desenvolupament econòmic”.

El Corredor Mediterrani uneix territoris que exporten per valor de 126.576 milions d’euros, reuneixen 92.950 empreses exportadores (un 51% de les quals són a Catalunya) i concentren inversió estrangera per valor de 6.581,3 milions d’euros (un 68,5% del total de l’Estat espanyol).