Rull: “La solució a Rodalies és que inverteixin el que s’han compromès i que ens traspassin la gestió a nosaltres”

TerritoriSostenibilitat19/10/2016
El conseller de Territori i i Sostenibilitat insisteix que el Govern ha esgotat la via de la negociació i que només queda la judicial.
Recorda que el dia 26 la Generalitat i els ajuntaments organitzen un acte conjunt per denunciar les deficiències a la xarxa ferroviària.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha manifestat aquest dimecres al Parlament que la solució al mal estat de la xarxa de Rodalies és “inversió i gestió: volem que s’inverteixi allò que s’han compromès a invertir i volem gestionar-ho nosaltres; volem el traspàs de les vies, dels trens i de les estacions per proveir un bon servei”.

Rull ha recordat que des del Govern “ho hem provat tot: hem negociat inverions que s’han incomplert de manera flagrant, hem actuat per la via administrativa i ara només ens queda una via: la judicial, amb una mobilització al darrere per part de les institucions del país”. “El problema de Rodalies no és de la Generalitat ni dels ajuntaments, és un problema de la gent”, ha dit.

Revertir la situació
El titular de Territori i Sostenibilitat ha manifestat que el Govern presentarà un recurs contenciós administratiu contra l’Adif per no complir els compromisos d’inversió a la xarxa ferroviària que estarà precedit d’un acte encapçalat pel president de la Generalitat, Carles Puigdemont. “És un acte conjunt de la Generalitat i l’administració local per dir que volem revertir aquesta situació”, ha explicat.

En resposta a una pregunta oral de Junts pel Sí, Rull ha recordat que les dades d’ús del transport públic dels primers vuit mesos de l’any “són molt bones i hem batut el rècord perquè mai no hi havia hagut tants usuaris”. De gener a agost 623,3 milions de persones van fer ús del transport públic a l’àrea de Barcelona, gairebé 10 milions més respecte al 2015 i 7 més comparat amb el 2008. Tot i això, ha manifestat: “tenim una baula feble que és el sistema de Rodalies i Regionals, que té un increment del 0,5% mentre la resta de transports creixen de manera molt important”, entre un 3% i un 5%.

5,6 milions de persones afectades en quatre anys
Per a Rull, a Rodalies hi ha un problema de “fiabilitat” i ha recordat que en el període de quatre anys que va de 2012 a 2016 s’han produït 1.597 incidències vinculades a la infraestructura, amb 45.392 trens implicats i més de 5,6 milions de persones afectades. “Això és el que provoca que hi hagi un problema de credibilitat i de fiabilitat”, ha reblat.