FGC recupera el servei habitual a la línia Barcelona-Vallès el dissabte 24

FGC2G· Es recuperen les circulacions de l’L6 durant tot el dia entre Pl. Catalunya i Sarrià, amb l’L12 per arribar a Reina Elisenda, i es recuperen dues freqüències amb origen Rubí i Sabadell
· A l’estació de Sarrià, estan en execució les obres per a fer-la accessible a persones amb mobilitat reduïda, que inclou la remodelació de la platja de vies i la instal·lació de tres ascensors Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) recupera el servei habitual a la línia Barcelona-Vallès a partir del proper dissabte 24 de setembre, un cop s’han completat els treballs amb afectacions a les vies a l’estació de Sarrià. La bona evolució que han tingut les obres ha permès avançar la recuperació del servei, inicialment prevista per al divendres 30 de setembre.

Així, a partir del dia 24, la línia L6 tornarà a donar servei durant tot el dia entre les estacions de Pl. Catalunya i Sarrià, i no només a les hores punta com ho feia aquestes darreres setmanes durant el calendari no lectiu. Per arribar fins a Reina Elisenda s’utilitzarà el tren llançadora que ha passat a anomenar-se L12, i que donarà servei entres les estacions de Sarrià i Reina Elisenda durant tot el dia amb una freqüència de 4 minuts en l’hora punta.

Es recupera també el règim de parades habituals dels trens de les línies S1, S2, S5 i S55, que deixaran d’aturar-se a totes les estacions fora de l’hora punta.

Les alteracions que s’han produït en el servei en les últimes setmanes s’emmarquen en les actuacions de revisió i millora de la infraestructura en diferents punts de la xarxa que s’han dut a terme i a les obres d’adaptació a les persones amb mobilitat reduïda de l’estació de Sarrià que estan en marxa.

Recuperació de dues noves freqüències
El servei de trens de la línia Barcelona-Vallès recupera dues circulacions en dia feiner i que seran efectives a partir de dilluns 26 de setembre. D’una banda, els trens en hora punta que surten des de Sabadell sumen una nova circulació que fins ara sortia de Sant Quirze, gràcies a l’entrada en funcionament de la nova estació de Sabadell Plaça Major. Aquesta circulació sortirà de Sabadell Plaça Major a les 8.11 hores.
D’altra banda, i per tal de millorar el flux de viatgers en hores de màxima afluència, es recupera en hora punta una circulació amb sortida de l’estació de Rubí a les 8.20 hores.

Una estació accessible
Els treballs en execució a l’estació de Sarrià per a fer-la accessible per a persones amb mobilitat reduïda han comportat la supressió d’una de les quatre vies que hi havia fins ara i la formació, aprofitant l’espai alliberat, d’una gran andana central de 10,5 metres d’ample. D’aquesta manera, l’estació passa de tres a dues andanes.

Les grans dimensions de la nova andana permeten guanyar espai i facilitar la mobilitat i la fluïdesa en els accessos i moviments de viatgers. Pròximament, s’hi instal·larà un ascensor per a les connexions amb el vestíbul. A més, es col·locaran dos ascensors més, un en cada andana. Aquests ascensors estaran connectats mitjançant un pas inferior ja existent per a facilitar als moviments entre andanes, de manera que tots els recorreguts quedaran adaptats.

La modificació necessària de la platja de vies ha comportat tota una sèrie de treballs d’instal·lacions relacionats amb la senyalització, la seguretat i el control de la circulació dels trens. Aquestes tasques han inclòs la substitució de l’enclavament existent per un de nou electrònic i en configuració redundant, que aporta major flexibilitat i fiabilitat al sistema. Les obres a Sarrià, que van començar el maig passat, finalitzaran durant el primer trimestre de 2017, amb una inversió de 3,5 milions d’euros.

Prop del 100% d’estacions adaptades
També estan en marxa des del maig les obres d’adaptació de l’estació d’El Putxet, que finalitzaran la primavera que ve. Un cop concloguin els treballs a Sarrià i El Putxet, s’arribarà al 100% d’estacions adaptades a persones amb mobilitat reduïda. En el cas de la línia Barcelona-Vallès, 34 de 36 estacions ja estan adaptades i el 100% dels trens són accessibles. Un cop acabin les obres d’El Putxet, tota la línia serà accessible.

Les obres a El Putxet consisteixen en l’ampliació de l’edicle de la plaça de Joaquim Folguera per fer possible la instal·lació d’un ascensor al seu interior.

Aquest elevador connectarà amb el pas existent sobre les vies i amb l’andana descendent. L’ascensor de connexió amb l’andana ascendent es col·locarà a l’altre extrem del pas superior.
16 de setembre de 2016