FGC amplia les freqüències en hora punta a l’estació de Quatre Camins

FGC2G17/06/2016. El nou servei es posarà en marxa aquest dissabte, millorarà el flux de viatgers i facilitarà l’intercanvi modal a l’estació.
També s’ha presentat una nova nau per estacionar i preservar part de les unitats històriques de la companyia a Martorell Enllaç.

El president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), Enric Ticó, i l’alcaldessa de Sant Vicenç dels Horts (Baix Llobregat), Maite Aymerich, han presentat aquest divendres a l’estació de Quatre Camins d’FGC l’ampliació del servei de trens en aquesta estació.

En sentit Barcelona, en hora punta, hi haurà tres noves circulacions que, en lloc d’iniciar el servei a Can Ros, ho faran a Quatre Camins. Aquests trens sortiran d’aquesta estació a les 7.16 hores, a les 7.24 hores i a les 8.16 hores i s’aturaran a les mateixes estacions que els trens de la línia S33 (Can Ros). També s’afegirà un tren que, en lloc d’iniciar el servei a Can Ros, ho farà a Martorell Enllaç, amb parada a Quatre Camins a les 8.28 hores, circulant com un tren de la línia S8 (Martorell Enllaç).

En sentit Martorell, a la tarda, hi haurà un tren que en lloc de finalitzar el servei a Can Ros ho farà a Martorell Enllaç, amb parada a Quatre Camins a les 16.22 hores, circulant com un tren de la línia S8.

Aparcament amb capacitat per a 160 vehicles
Les noves freqüències permeten millorar l’oferta de servei d’FGC durant els dies feiners a l’estació de Quatre Camins en hora punta. Cal recordar que l’estació ofereix un servei intermodal que compta amb un aparcament de vehicles amb capacitat per a 160 cotxes, 12 motos, sis bicicletes i quatre places reservades per a persones amb mobilitat reduïda. També enllaça amb una parada d’autobusos que facilita l’accés dels usuaris a vuit línies de bus.

Nau de 42 metres
D’altra banda, Enric Ticó i l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, han presentat una nova nau de 42 metres de longitud construïda a l’estació de Martorell-Enllaç, destinada a estacionar i preservar part de les unitats històriques de la companyia.

La construcció de la nova nau, amb un termini d’execució de dos mesos i una inversió de 127.000 euros, permetrà:
· Conservar el patrimoni històric ferroviari
· Millorar el confort i la seguretat dels treballadors/es de Ferrocarrils
· Millorar la qualitat de les instal·lacions
· Reduir els costos d’explotació i manteniment, augmentant la protecció contra els agents atmosfèrics i el vandalisme
· Optimitzar l’ús de l’espai a les instal·lacions de Martorell

D’aquesta manera, FGC continua treballant per la preservació del material històric ferroviari català. La nova nau de Martorell se suma als altres dipòsits de conservació de material mòbil dels que disposa la companyia a l’estació de Manresa Alta, a l’antiga estació de Rubí i al Centre Operatiu de Rubí.