Territori i Sostenibilitat adjudica el projecte constructiu per a la integració urbana de la línia d’FGC al seu pas per Balaguer

TerritoriSostenibilitatEl projecte, amb una inversió estimada de 5 milions d’euros, consisteix en la transformació de la línia en tren-tramvia per adaptar-la a l’entorn urbà pel qual discorre.
L’actuació inclou el condicionament de la plataforma de via, la pavimentació i semaforització dels encreuaments amb la xarxa viària i el condicionament i urbanització de l’entorn de l’estació.

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat el projecte constructiu per a la integració urbana de la línia de tren Lleida-la Pobla al seu pas per Balaguer. El projecte consisteix en la conversió de la línia en tren-tramvia per adaptar-la millor a l’entorn urbà pel qual discorre.

Els objectius d’aquesta actuació, amb una inversió estimada de 5 milions d’euros, són integrar urbanísticament la línia de ferrocarril en relació amb la trama actual i també amb els desenvolupaments previstos pel municipi a l’est de les vies.

L’àmbit d’actuació del projecte abasta una superfície total de 15.400 metres quadrats i comprèn: el tram de línia ferroviària de 680 metres de longitud a l’entorn de l’estació de Balaguer, des d’uns 150 metres al sud del carrer Tarragona fins a l’encreuament amb el carrer Urgell; i els dos creuaments de la línia ferroviària amb el carrer de les Franqueses i la carretera de Camarasa.

La integració urbana comporta les actuacions següents:
· Integració de la configuració actual de vies.
· Condicionament i urbanització de l’entorn de l’estació.
· Pavimentació i semaforització d’encreuaments.
Els acabats combinen superfícies de llamborda i formigó imprès amb paviments de pedra artificial i panot. Els trams de platja de vies que es mantenen en balast seran continguts per vorades de granit.

El Departament de Territori i Sostenibilitat va redactar el projecte bàsic per a la integració urbana de la línia ferroviària en col·laboració amb l’Ajuntament de Balaguer.
08/04/2016