Renfe Mercancías transportarà més de 8.000 vehicles entre Martorell i Santander destinats a l’exportació

Renfe01SEAT adjudica el contracte a Pecovasa Renfe
· El pla de transport cobreix 3 anys i permetrà donar sortida a vehicles destinats principalment a Irlanda, Sud-àfrica i Oceania
· El trànsit per ferrocarril suposa en aquest cas un estalvi de 798 tones d’emissions de gasos d’efecte hivernacle

Barcelona, 22 d’abril de 2015 (Renfe)
Renfe Mercancías, a través de la companyia especialitzada en transport d’automòbils Pecovasa, transportarà més de 8.000 vehicles anuals fabricats a la planta de SEAT a Martorell amb destinació al mercat d’exportació per ser embarcats al Port de Santander. El contracte adjudicat per SEAT a Pecovasa Renfe cobreix un termini de 3 anys i, en la seva clara aposta pel ferrocarril, SEAT busca aportar capacitat de sortida a la fàbrica de Martorell, la planta que produeix més automòbils d’Espanya, davant l’augment de la producció.

La versatilitat dels vagons de Pecovasa Renfe ha estat un dels factors claus en la decisió de SEAT per sumar en tren a la seva cadena logística d’exportació. Està previst embarcar anualment entre 8.000 i 10.000 vehicles de diferents models de SEAT, a més de l’Audi Q3, amb destinació a diversos mercats, entre ells Irlanda, Sud-àfrica o Austràlia.

Aquestes xifres confirmen el bon comportament de les exportacions d’automòbils a Espanya, tant de SEAT com de la resta de fabricants, degut a la competitivitat de les seves fàbriques. L’aposta de SEAT pel ferrocarril no és nova. Desenvolupa diversos trànsits de distribució a la Península ibèrica i transporta més de 100.000 vehicles anuals al Port de Barcelona.

Trànsit d’explotació i avantatges ambientals
Aquest nou trànsit ferroviari d’exportació suposa un nou impuls a la logística que les fàbriques d’automòbils requereixen en la seva aposta pels mercats internacionals i es suma als trànsits que Pecovasa Renfe va començar a desenvolupar en 2010 amb destinació a Santander, Gijón i Bilbao – per CAT/Renault-; en 2011 amb destinació a Itàlia- per Volkswagen-; i en 2013 entre València i Santander pel transport de vehicles de Ford.

A la versatilitat i volum de càrrega que aporta el tren de Pecovasa Renfe es suma els estalvis energètics i d’emissions de CO2 que permeten un trànsit ferroviari d’aquestes característiques a la connexió Barcelona-Santander. Cada tren podrà aportar un estalvi de 2.600 MWh d’energia i l’emissió de 798 tones de gasos d’efecte hivernacle si es compara amb el consum i emissió que el mateix trànsit requeriria per carretera. (FONT: ecotransit.org)