L’ATM de Lleida congela les tarifes dels títols de transport públic per a l’any 2015

  • TerritoriSostenibilitatA partir del mes de setembre de 2014, s’ha invertit la tendència de la demanda, creixent un 1,43% en el darrer quadrimestre de l’any
  • S’inicia així una recuperació del nombre de viatgers que es mouen en transport públic integrat a l’àrea de Lleida

 El Consell d’Administració de l’Autoritat Territorial de la Mobilitat (ATM) ha aprovat avui les tarifes dels títols de transport públic per a l’any 2015. Per primera vegada des de la integració tarifària del sistema l’any 2008, es congelen els preus de tots els títols  (d’1 a 2 zones), que mantindran el mateix preu que aquest 2014. Aquestes mesures són possibles perquè la Generalitat i les administracions consorciades mantenen les seves aportacions al sistema tarifari integrat. La revisió tarifària que s’ha aprovat per a l’any 2015 representa per tant, un manteniment de tarifa mitjana ponderada del sistema de transport a l’àrea de Lleida.

Les tarifes dels títols de transport públic per a l’any 2015 són les següents GenCat TES Lleida tarifas 2015

 

Evolució del transport públic durant el 2014

Pel que fa a l’evolució dels viatgers del sistema de transport públic, durant el darrer quadrimestre de 2014 s’ha invertit la tendència de la demanda. Així, en el període setembre – novembre l’increment de demanda ha estat de l’1,43%, motivat per la recuperació de viatgers dels serveis urbans (+2,66%), mentre que termes interanuals el nombre de viatges registrats a l’ATM de Lleida ha assolit els 7.433.526, xifra que suposa una disminució de la demanada del 4,35%.

Per títols, la T-10/30 representa un 8,1% del total de desplaçaments realitzats, la T-10 un 43,1%, la T-12 un 8,9%, la T-50/30 un 8,1%, la T-MES un 6,8% i la T-70/90 un 0,3%, mentre que al 2013 el percentatge d’ús era per títol el següent: T-10/30 (33,2%), T-10 (32,8%), T-12 (9,3%), T-50/30 (7%), T-MES (5,8%) i T-70/90 (0,3%).  Per tant, els abonaments mensuals T-MES (+1%) i T-50/30 (+1,1%) són els que guanyen quota de mercat, fet que constata que millora també el nivell de recurrència dels usuaris amb aquests abonaments que aporten més fidelitat i millor relació preu/viatge.