La CE incorpora per primera vegada l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani al document d’estudi de les futures inversions

TerritoriSostenibilitatAquest és el primer cop que l’estudi tècnic desenvolupat pel Departament de Territori i Sostenibilitat és considerat per les autoritats europees

L’Agenda és la principal eina de planificació i programació de les actuacions ferroviàries, viàries, portuàries, aeroportuàries i logístiques de l’eix mediterrani

La Generalitat començarà a redactar ara l’Agenda de Serveis del Corredor amb les propostes de model de gestió per a les diferents infraestructures

L’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani, que detalla les inversions en infraestructures necessàries a Catalunya per desenvolupar aquest eix de comunicacions, s’ha incorporat per primera vegada en el document d’estudi de la Comissió Europea a partir del qual es prioritzaran les inversions finançades amb fons europeus que s’han d’executar fins a l’any 2020. Aquest és el primer cop que l’estudi tècnic desenvolupat per la Generalitat de Catalunya és considerat per les autoritats europees i culmina el treball desenvolupat en els darrers mesos des del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Precisament avui, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i el director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores, han participat a Brussel·les a la tercera reunió del Fòrum del Corredor Mediterrani per presentar l’Agenda Catalana davant les autoritats europees. “És la primera vegada que Catalunya està present en aquest Fòrum i ho fem amb la satisfacció de saber que les propostes del Govern de Catalunya formaran part del document de la CE que haurà de dictaminar les prioritats en les inversions del Corredor Mediterrani”, explica Font.

Aquesta és una fita que culmina “la feina discreta dels darrers mesos amb les autoritats europees, ja que les inversions en el Corredor Mediterrani són estratègiques pel desenvolupament econòmic de Catalunya i per vertebrar el litoral mediterrani peninsular i la seva connectivitat amb la resta d’Europa”, afegeix el secretari d’Infraestructures i Mobilitat.

L’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani és una eina de planificació i programació de les actuacions ferroviàries, viàries, portuàries, aeroportuàries i logístiques necessàries per al desenvolupament d’aquest eix de comunicacions, establint les seves prioritats i terminis d’execució. “Plantegem una Agenda reformista, modernitzadora i competitiva, que prioritza les inversions en base a la seva demanda real i el retorn econòmic i social”, indica Font.

Una vegada considerada l’Agenda Catalana del Corredor Mediterrani dins l’Estudi del Corredor que ha definir, programar i prioritzar les futures inversions de la UE, el Departament de Territori i Sostenibilitat començarà la redacció de l’Agenda de Serveis del Corredor. Aquest treball consistirà en l’elaboració d’estudis de demanda, tant de passatgers com de mercaderies, així com la definició del model de gestió de les futures infraestructures. “Cal una governança clara i ferma, que ha d’estar per damunt dels interessos dels estats, que superi les ineficiències del sistema i profunditizi en la resolució dels colls d’ampolla tecnològics”, assegura el director general d’Infraestructures de Mobilitat Terrestre, Xavier Flores.

Tota la informació a: www.govern.cat