FGC bateja una de les noves unitats de trens amb el nom de Terrassa

FGC2GL’acte de bateig se celebrarà a l’estació de Terrassa Rambla i comptarà amb la presència del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó
La unitat 113.02 serà la segona en ser batejada amb el nom d’un dels municipis per on passa la línia Barcelona-Vallès

El dissabte dia 4 d’octubre a les 12.00h se celebrarà l’acte de bateig de la segona de les unitats dels nous trens que des de principis d’any circulen pel Metro del Vallès. Així, la unitat de tren 113.02 serà batejada amb el nom de Terrassa. L’acte, obert al públic, comptarà amb la presència del secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, l’alcalde de Terrassa, Jordi Ballart, i el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, en un acte que se celebrarà a l’estació de Terrassa Rambla d’FGC.

Amb aquest bateig, ja són dues les unitats batejades en aquesta línia, amb els noms de Barcelona i Terrassa. Totes les unitats batejades portaran un adhesiu representatiu de la silueta urbana de les poblacions que se’ls assignin.

Trens més moderns i confortables
Els nous trens de la sèrie 113 incorporen els últims avenços tecnològics i permetran millorar les condicions de confort per als usuaris. De les seves característiques, en destaquen:

• Longitud i capacitat: trens de 80 metres, formats per 4 cotxes construïts en alumini. La capacitat màxima dels trens és de 780 persones. Els trens de 3 cotxes tenen una capacitat màxima de 581 persones.
• Interior: l’interior és diàfan i continu amb gran amplitud de pas entre cotxes. Els elements de mobiliari i decoració són de màxima seguretat i confort.
• Ergonomia: l’ergonomia de la cabina ofereix més amplitud i més confort per al conductor.
• Climatització: la climatització interior, juntament amb un aïllament acústic òptim, aporta un ambient d’alta qualitat i confort per a l’usuari.
• Seients: distribució dels seients similar a l’existent als trens actuals, amb seients disposats en tertúlies de quatre i d’altres adossats lateralment, amb una capacitat de transport de 780 persones entre assegudes i dempeus.
• Accessibilitat: són trens completament accessibles per a tothom, com la resta de la flota actual d’FGC, amb un total de 12 portes de doble fulla distribuïdes al llarg del tren.
• Prestacions: les prestacions a nivell de velocitat i acceleració són les mateixes que les actuals, d’acord amb els condicionants del traçat de la línia, amb motors de corrent altern governats electrònicament i que permeten grans taxes de recuperació d’energia mentre el tren frena. Disposen de sistemes de protecció de la circulació tipus ATP i estan preparats per a la conducció assistida tipus ATO.
• Seguretat i informació: compten amb sistemes d’informació, senyalització i comunicacions avançats. En aquest sentit, disposen d’un sistema de vigilància mitjançant circuit tancat de TV amb gravació d’imatges en caixa negra i transmissió en temps real al Centre de Comandament Integrat. Estan equipats amb radiotelefonia, telefonia GSM i UMTS, localització GPS, sistemes d’informació al viatger amb pantalles planes, megafonia, interfonia, entre d’altres.