El conseller Vila visita les obres de millora a la línia L2 entre les estacions de Monumental i Sagrada Família

TerritoriSostenibilitatEls treballs consisteixen en el muntatge d’una nova subjecció de via per a millorar-ne les condicions mecàniques, amb un pressupost de 700.000 euros

L’obra comporta la interrupció del servei entre Passeig de Gràcia i Clot fins al 24 d’agost

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha visitat avui les obres que es duen a terme a l’L2 per tal de millorar les condicions mecàniques de la via en el tram entre Monumental i Sagrada Família. Aquesta actuació, amb un pressupost de 700.000 euros, consisteix en la col·locació d’una nova subjecció de via, amb l’objectiu de minimitzar l’efecte de les vibracions.

Les obres van començar dilluns passat, 4 d’agost, es desenvoluparan fins al 24 d’agost i abasten un tram de 200 metres de longitud (400 metres de via), des de la sortida de l’estació de Sagrada Família fins a l’entrada de la de Monumental. Aquesta actuació comporta la interrupció del servei de metro durant aquest període en un tram més llarg, concretament, entre les estacions de Passeig de Gràcia i Clot, per la configuració actual de les vies.

L’L2 Sant Antoni – Sagrada Família
La infraestructura del tram Sant Antoni – Sagrada Família de l’L2 del metro es va construir a finals dels anys 60, formada per dos túnels paral·lels de via única. La superestructura de la via es va executar els anys 90. El deteriorament de l’element elàstic que suporta la superestructura de via està en l’origen d’un increment de sorolls i vibracions detectat a l’àmbit per on passa l’L2. Així, el Departament de Territori i Sostenibilitat ha dut a terme mesuraments i una prova pilot amb un nou sistema de subjecció a la via, alhora que TMB aplica mesures pal·liatives com la reducció de la velocitat de pas dels combois.

El nou tipus de fixació de la via, que ara s’està implantant, ofereix les prestacions més adequades tenint en compte aspectes com l’eficàcia en la reducció de vibracions, el termini d’execució, la seva vida útil, l’impacte en l’explotació i el seu manteniment. El tram on es treballa ara representa una primera fase de l’actuació de millora de les condicions mecàniques de la via d’aquesta línia.

En paral·lel, el Departament de Territori i Sostenibilitat està analitzant l’àmbit d’actuació de la fase següent, planificada per l’estiu de 2015.

Alternatives en transport públic
La suspensió del servei s’ha planificat per aquest mes d’agost amb la voluntat de minimitzar les afectacions als viatgers, de manera que es desenvolupa en dies de baixa demanda de mobilitat urbana. Durant la interrupció del servei, els usuaris disposen de diverses alternatives de transport públic.
* Per als desplaçaments més llargs, entre els dos sectors de la línia que continuaran funcionant:
– Es recomana la connexió mitjançant la línia 1 de metro, que enllaça amb la línia 2 a les estacions de Clot i Universitat.
– També es podran fer servir els enllaços de la línia 2 amb l’L4 a La Pau i Passeig de Gràcia.

* Per als desplaçaments amb origen o destinació al tram interromput:
– Les línies regulars de bus H12, V21, 7, 33, 34, 50 i 62 fan recorreguts coincidents en part amb el sector de la línia 2 interromput.
– També es podran fer servir les estacions de les línies L4 i L3 de metro i la de Rodalies per arribar a Passeig de Gràcia, i la de la línia 5 de metro de Sagrada Família. L’estació de la línia 4 de Girona és a poca distància (300 metres) de l’estació de la línia 2 de Tetuan.