Tall de la línia 2 de metro d’Artigues/Sant Adrià a Badalona Pompeu Fabra, durant tres setmanes

Del 6 al 26 d’agost el trajecte suspès es cobrirà amb un bus especial, mentre es fan treballs de renovació de la infraestructura

Des de dilluns vinent, 6 d’agost, fins al diumenge 26 d’agost (tots dos inclosos) estarà tancat el tram de la línia 2 de metro entre Artigues / Sant Adrià i Badalona Pompeu Fabra, de 3 quilòmetres de longitud, per treballs de modernització de la infraestructura i millora de les vies. La resta de la línia 2, entre Paral·lel i Artigues / Sant Adrià, funcionarà amb normalitat.

Per reduir les molèsties als viatgers durant l’afectació, s’habilitarà un servei especial d’autobusos entre Artigues / Sant Adrià i Badalona Pompeu Fabra, amb parada a les estacions afectades pel tall (Sant Roc, Gorg i Pep Ventura) i que funcionarà amb el mateix horari del metro i una capacitat equivalent. A Gorg s’hi podrà arribar igualment a través de la línia 10 de metro, que té la seva pròpia estació.

La suspensió del servei durant tres setmanes permetrà executar obres de renovació de la infraestructura de la línia 2 a la zona de Badalona, que són incompatibles amb la circulació de trens.

En concret, es retirarà un canvi d’agulles antic a l’entrada de l’estació de Pep Ventura i se’n muntarà un de nou a l’entorn de l’estació de Gorg, i al mateix temps es rehabilitarà un tram de 285 metres de la plataforma de via al sector de Pep Ventura. En tots tres casos es millorarà el drenatge del túnel i s’aplicaran mesures contra filtracions. Els treballs, que realitzarà TMB, tenen un pressupost d’1,1 milions d’euros.

Aquesta és una de les tres actuacions de millora i manteniment previstes a la xarxa de metro a l’agost.

Necessitats especials de manteniment
El tram de la línia 2 de metro entre La Pau i Pep Ventura, que fins al 2002 formava part de la línia 4, té unes necessitats especials de manteniment a causa de les característiques dels terrenys que travessa el túnel. El nivell freàtic de la zona, que inicialment ja va complicar la construcció del metro, amb els anys ha anat augmentat a tota la llera del riu Besòs i ha comportat també un augment de les filtracions.

L’agressivitat d’aquestes filtracions provoca que el procés natural de desgast de la superestructura de via s’acceleri notablement. Per aquest motiu s’hi fa una vigilància especial de l’estat de la infraestructura i es planifiquen inversions de manera continuada, per garantir en tot moment les condicions per a la circulació segura dels trens.