Acord per a la implantació de les connexions ferroviàries provisionals del Port de Barcelona

Després d’una reunió aquest matí a la Delegació del Govern a Catalunya
• Avui s’ha arribat a l’acord que permetrà la connexió provisional amb la nova Terminal Catalunya del Port de Barcelona al 2012
• L’obra ferroviària de l’enllaç estarà finançada pel Ministeri de Foment

Barcelona, 13 de juliol de 2011
El Delegat del Govern a Catalunya, Joan Rangel, ha presidit aquest matí una reunió a la seu de la Delegació del Govern per acordar, entre totes les parts implicades, una solució a les connexions provisionals ferroviàries del Port de Barcelona que permetin donar servei a la nova Terminal Catalunya. A la trobada hi han assistit representants del Ministeri de Foment, de la Generalitat de Catalunya, de l’Ajuntament de Barcelona, del Port de Barcelona, del Consorci de la Zona Franca, d’Adif i de FGC.
Els assistents han donat el vist-i-plau, per unanimitat, a la solució considera més adient, denominada “Can Tunis-Est”. Consisteix en accedir al Port pel carrer 4 de la Zona d’Activitats Logístiques (ZAL) fins connectar amb la via que transcorre en paral·lel al carrer A de la Zona Franca, travessant Can Tunis, on connectarà amb el ramal ferroviari de mercaderies del Llobregat.
Aquesta proposta compleix amb els objectius d’un termini reduït, eficàcia logística i menor afectació al polígon de la Zona Franca.
En la reunió s’ha destacat que aquesta solució provisional haurà d’estar finalitzada per l’entrada en servei de la nova Terminal Catalunya del Port de Barcelona, d’aquí a 12 mesos.
Així mateix, també s’ha acordat redactar un estudi per al possible ús complementari de la infraestructura de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.
Finalment, s’ha acordat també la constitució d’un grup tècnic, liderat pel Port de Barcelona, que redactarà l’estudi de la mobilitat generada per les noves connexions ferroviàries.

Esquema de la solució “Can Tunis-Est” (marcada en groc)
A la reunió, presidida per Joan Rangel, han assistit entre altres:
• Carlos María Juárez Colera, Director General d’Infraestructures Ferroviàries del Ministeri de Foment.
• Ricard Font Hereu, Director General de Transports i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya.
• Antoni Vives i Tomàs, Tercer Tinent d’Alcalde de l’Ajuntament de Barcelona.
• Sixte Cambra, President del Port de Barcelona.
• Ramon Molist, Director d’Explotació del Consorci Zona Franca.
• Luis López Ruiz, Director General de Desarrollo Estratégico de Adif.
• Pere Calvet i Tordera, Director General de FGC.