Rodalies de Catalunya millora els sistemes d’informació al viatger a 70 estacions

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, acompanyat del director de Rodalies de Catalunya, Miguel Ángel Remacha, i del Coordinador tècnic de Rodalies de Catalunya, Marc García, ha visitat avui l’estació de Molins de Rei, on ha presentat les millores que s’han realitzat en els sistemes d’informació d’aquesta i 69 estacions més a la resta de la xarxa.

* S’ha finalitzat la implantació de megafonia automatitzada a 70 estacions,  ja en tenen 79 i a la tardor totes les estacions comptaran amb aquest sistema

* S’han instal·lat teleindicadors i monitors d’informació a 19 estacions, fins arribar a  les 28 a tota la xarxa

* Els sistemes estan connectats 24 hores amb el nou Centre de Gestió de Rodalies

* Aquestes eines d’informació arriben ja al 73% de les estacions, per on passen un 92% dels viatgers de Rodalies

* Rodalies de Catalunya inverteix 3,4 MEUR per completar aquest any la  instal·lació de megafonia automatitzada al total d’estacions de la xarxa

Indicadors.
Més informació a les estacions i en temps real

Rodalies de Catalunya ha finalitzat el procés d’instal·lació de la megafonia automatitzada a 70 estacions. La inversió per implantar aquests elements d’informació a totes les estacions de la xarxa és de 3,44 MEUR.

Amb la instal·lació dels nous sistemes d’informació automatitzada, un total de 79 estacions compten amb aquest servei, el que representa un 73,1% de les estacions, utilitzades pel 92,1% dels viatgers de Rodalies de Catalunya. D’altra banda, s’han instal·lat teleindicadors i monitors d’informació a 19 estacions de Rodalies i ja compten amb aquest sistema d’informació 28 estacions de la xarxa .

Fins ara, comptaven amb megafonia automatitzada i teleindicadors les principals estacions de la ciutat de Barcelona, on es registra el major número de viatgers i conflueixen diferents línies: Sants, Plaça Catalunya, Passeig de Gràcia, Arc de Triomf, Sant Andreu Arenal, Clot-Aragó, Estació de França i Sant Andreu Comtal, així com Terrassa Est, que al ser una estació nova va poder incloure aquest tipus d’elements des de l’inici de la seva posada en funcionament.

Amb la instal·lació de megafonia automatitzada, els viatgers podran saber la destinació i via d’estacionament dels trens que circulen per les estacions. D’altra banda, també podran ser informats en temps real de qualsevol incidència que es produeixi a la circulació habitual dels  trens i es garantirà l’emissió de missatges tant en català com en castellà.

A més amb els teleindicadors els viatgers disposen d’informació  sobre  el temps d’espera fins al proper tren, destinació i parades principals. Com a norma general, teleindicadors i monitors s’im-planten a estacions capçalera que compten amb diversos serveis ferroviaris i/o més de dues vies, per tal de facilitar l’encaminament del viatgers cap al seu tren.

Ambdós sistemes estan connectats 24 hores amb el nou Centre de Gestió de Rodalies de tal manera que es poden coordinar amb eficàcia i donar informació als viatgers amb celeritat.

Una vegada s’ha finalitzat la implantació dels elements del sistema de megafonia automatitzada a aquestes estacions, s’inicia un període d’ajustament per a corregir les desviacions de temps que es poden produir entre els elements de senyalització ferroviària i l’estacionament real del tren.

En els propers mesos Rodalies de Catalunya, continuarà el procés de millora del sistemes d’informació al viatger amb la implantació de megafonia automatitzada a les 29 estacions restants. D’aquesta manera, a la tardor d’aquest any totes les estacions de Rodalies disposaran d’aquesta nova eina d’informació. També s’instal·laran teleindicadors a Terrassa i Manresa.

Les noves estacions que disposen de megafonia automatitzada són:

Línia Noves estacions amb megafonia

Noves estacions amb teleindicadors
R1(Molins de Rei – Maçanet Massanes per Mataró)
Arenys de Mar, Badalona, Blanes, Cabrera de Mar – Vilassar de Mar, Caldes d’Estrac, Calella, Canet de Mar, El Masnou, Malgrat de Mar, Mataró, Montgat, Ocata, Pineda de Mar, Premià de Mar, Sant Adrià de Besòs, Sant Pol de Mar, Santa Susanna, Vilassar de Mar
Arenys de Mar, Blanes, Calella, Mataró

R2 nord (Aeroport – Maçanet Massanes per Granollers Centre)

Aeroport, Montcada i Reixac, Mollet Sant Fost, Montmeló, Granollers Centre, Cardedeu, Llinars del Vallès, Gualba, Sant Celoni
Aeroport, Granollers Centre

R2 sud(Sant Vicenç de Calders – Estació de França per Vilanova i la Geltrú)
Viladecans, Gavà, Castelldefels, Platja de Castelldefels, Vilanova i la Geltrú, Cunit, Cubelles, Calafell, Segur de Calafell.

R3 (L’Hospitalet – Puigcerdà per Vic):
Montcada-Ripollet, Mollet Sant Rosa, Parets del Vallès, Granollers Canovelles, La Garriga, Santa Perpètua de Mogoda, Vic
La Garriga, Granollers Canovelles, Vic

R4 (Sant Vicenç de Calders – Manresa per Vilafranca del Penedès):
El Vendrell, Vilafranca del Penedès, Sant Sadurní d’Anoia, Gelida, El Papiol, Barberà del Vallès, Sabadell Sud, Sabadell Centre, Sabadell Nord, Vacarisses, Sant Vicenç de Castellet
Vilafranca del Penedès

R7 (L’Hospitalet – Martorell per Cerdanyola Universitat)
Rubí, Cerdanyola Universitat

Estacions amb més d’una línia de Rodalies
Bellvitge, Castellbisbal, Cerdanyola del Vallès, Cornellà, El Prat de Llobregat, L’Hospitalet de Llobregat, Maçanet-Massanes, Molins de Rei, Montcada Bifurcació, Montcada i Reixac Santa Maria, Sant Vicenç de Calders i Torrebaró, Martorell i Sant Feliu de Llobregat

El Prat, Martorell, Cerdanyola del Vallès, Maçanet, Sant Vicenç de Calders, Montcada Bifurcació, L’Hospitalet
Molins de Rei

Millores en els sistemes d’informació
Aquestes mesures s’emmarquen en el compromís de Rodalies de Catalunya de millorar la informació que s’ofereix als clients. Entre d’altres accions que s’han dut a terme destaquen:

• Nou Centre de Gestió de Rodalies: el passat 11 de març es va posar en servei el nou Centre de Gestió de Rodalies des d’on es coordina i centralitza tota la informació de la xarxa de Rodalies. A més, està operatiu 24 hores i permet coordinar els serveis d’informació i agilitzar la capacitat de resposta de qualsevol incidència que es generi a la xarxa de Rodalies de Catalunya.
• Nou telèfon d’informació específic per a Rodalies, 902 41 00 41: des de l’11 de març els clients disposen d’un nou canal per conèixer la informació de servei habitual (horaris, preus, estacions, rutes, informació comercial…), consultar les afectacions al funcionament de les línies a causa de la realització d’obres o incidències i presentar queixes i reclamacions referents al servei. Fins avui ha rebut 7.820 trucades.

Nova web Rodalies
• Nova web rodalies.gencat.cat: la nova web es va posar en funcionament el passat 20 de març i permet als clients informar-se sobre l’estat del servei, els horaris de totes les línies i fer consultes, reclamacions i suggeriments. Fins avui ha rebut més de 67.220 visites.