Renfe ha celebrat el Comitè de Clients de Rodalies de Barcelona

• Han estat presents agrupacions, associacions i entitats d’usuaris del Transport Públic
• En aquesta reunió també han participat responsables d’Adif, Ministerio de Fomento i Departament d’Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya

19-des-08.- Aquest matí, Renfe ha celebrat el Comité de Clients de Rodalies de Barcelona, on han assistit agrupacions, associacions i entitats d’usuaris del Transport Públic. També han participat, delegat de la Red Convencional Nordeste d’ Adif, Carlos Quingles, el delegat del Ministerio de Fomento per a la Coordinació Ferroviària, Jordi Prat, i el Sotsdirector de Coordinació i Gestió de la DPTOP, Benjamín Cubillo.Durant el Comité, el representant d’Adif ha explicat les característiques tècniques de les obres de substitució integral de la catenària que es duran a terme entre el proper 25 de desembre i el 5 de gener al túnel de Passeig de Gràcia. Per una altra banda els responsables de Rodalies han detallat les modificacions de servei previstes en aquest període així com els elements emprats per facilitar la informació als viatgers.

En la línia marcada pel Pla de Comunicació i Atenció al Ciutadà, Impulsa, Renfe convocarà el Comité de Clients quan les importants obres de millora de la infraestructura convencional, i actuacions de la línia d’Alta Velocitat provoquin modificacions de servei que comportin una afectació important a la mobilitat dels viatgers. D’aquesta manera Adif i Renfe, utilitzaran el Comité de Clients com un suport d’informació per comunicar les obres i modificacions de servei a les associacions i entitats participants.

Participants
En representació de Renfe han assistit al Comitè el Director de Rodalies Metropolitanes de Barcelona, Miguel Ángel Remacha, en qualitat de President, el Cap de Gabinet de Comercial i d’Administració, Jesús Pozo, en qualitat de Secretari, i el Cap Comercial de la Direcció de Rodalies Metropolitanes de Barcelona, Jesús Morales. També han participat, delegat de la Red Convencional Nordeste d’ Adif, Carlos Quingles el delegat del Ministerio de Fomento per a la Coordinació Ferroviària, Jordi Prat i del i el Sotsdirector de Coordinació i Gestió de la DPTOP, Benjamín Cubillo.

En representació dels clients han participat:

o    Associació per a la Promoció del Transport Públic
o    Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya
o    Confederació d’Associacions de Veïns de Catalunya
o    Federació d’Associacions de Veïns de Barcelona
o    Institut Català del Consum
o    Universitat Autònoma de Barcelona
o    CCOO Catalunya
o    UGT Catalunya

El Comitè de Clients és un fòrum, creat el 12 de juliol de 2007, on es convida les associacions a participar en polítiques de mobilitat. L’objectiu del Comité de Clients és obtenir de forma directa i eficaç la percepció que el client té del servei, així com buscar nous mecanismes de diàleg amb els viatgers.

Així, a més de les enquestes, auditories de qualitat o reclamacions, el Comitè de Clients representa un altre canal de comunicació bidireccional i interactiu entre Renfe Rodalies i les organitzacions representatives del client.