La travessera de les Corts es tallarà al trànsit per obres a l’estació de l’L9 de Collblanc

La travessera de les Corts es tallarà al trànsit a partir de dijous i fins al diumenge, entre el carrer del Pintor Tapiró i la carretera de Collblanc, com a conseqüència de les obres de construcció de la nova estació de l’L9 de Metro de Collblanc, al límit municipal entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona. Per a facilitar els desplaçaments, els vehicles es desviaran a l’altura del carrer d’Arístides Maillol.

A partir de dijous 13 de novembre, i fins al proper diumenge, 16 de novembre, es tallarà al trànsit de vehicles un tram de la travessera de les Corts, entre els carrers del Pintor Tapiró i la carretera de Collblanc. D’aquesta manera, es podrà disposar de l’espai necessari per a executar treballs puntuals en el marc de construcció de la futura estació de l’L9 de Metro de Collblanc.

Per facilitar els moviments dels vehicles, se senyalitzarà un itinerari alternatiu en sentit l’Hospitalet de Llobregat, que discorre, des de la travessera de les Corts, pel carrer d’Arístides Maillol i el carrer del Cardenal Reig, fins a la carretera de Collblanc.

Pel que fa a la parada d’autobús ubicada en el tram afectat, es traslladarà alcarrer d’Arístides Maillol, entre la travessera de les Corts i el carrer del Cardenal Reig, per donar servei a les línies d’autobús 15, 54, 57, 153, 157 i 158, desviades per l’itinerari alternatiu durant aquest temps.

D’altra banda, es mantindrà l’accés als veïns, així com als vehicles d’obra, fins a l’altura del carrer del Pintor Tapiró. Els vehicles que vulguin accedir al carrer de Francesc Layret podran fer-ho per travessera de les Corts.

Avanç de les obres a Collblanc
Des del passat mes de desembre, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques treballa en la construcció del pou de la futura estació de l’L9 de Metro de Collblanc, ubicada en aquest tram de la travessera de les Corts.

De moment, ja s’ha fet el desviament de serveis afectats per l’obra, així com la construcció dels murs pantalla de l’estació. Precisament per tal de construir els murs, es van ocupar els 2 carrils més propers a la banda muntanya, dels 3 existents, en aquest tram de la travessera de les Corts, i es va habilitar, com a reforç, l’itinerari alternatiu per on es desviaran tots els vehicles que circulin en sentit l’Hospitalet de Llobregat fins al proper diumenge.

Ara, continuant amb el calendari previst, caldrà ocupar totalment aquest tram de la calçada per tal de col·locar la maquinària necessària per a la construcció de part de la llosa de cobriment de la coberta de la futura estació. Un cop es completin aquests treballs, es continuarà amb l’extracció de terres de l’interior de la futura estació, de manera que es podrà reobrir novament un carril de circulació a la travessera de les Corts, tot i que es mantindrà habilitat l’itinerari alternatiu per a facilitar la fluïdesa del trànsit.

La futura estació de l’L9
La nova estació de Collblanc constituirà un punt d’intercanvi entre l’L5 i la futura L9 de Metro. Disposarà d’un nou vestíbul comú molt més ampli, de prop de 800 m2 de superfície.

Pel que fa als accessos, s’instal·laran dues escales mecàniques i una fixa a l’altura de la futura plaça projectada entre la travessera de les Corts i la carretera de Collblanc, així com un ascensor per a persones amb mobilitat reduïda.
11 de novembre de 2008