Renfe crea un Comitè de Clients per a fomentar la participació ciutadana en la millora del servei

Es constitueix el primer Comitè de Clients de Renfe Rodalies

•Totes les agrupacions, associacions i entitats d’usuaris del Transport Públic tindran veu en qüestions que afectin a la prestació dels serveis públics de transport i al seu finançament.
•El client particular també tindrà presència en el Comitè, fins ara, l’únic mecanisme de participació de l’usuari es basava en el dret d’ús del Llibre de Reclamacions

12-jul-07.- Renfe convida els ciutadans a participar en polítiques de mobilitat i finançament mitjançant la creació d’un Comitè de Clients de Rodalies. Aquesta nova eina de comunicació es forma amb la voluntat d’obtenir de forma directa i eficaç la percepció que el client té del servei, així com buscar nous mecanismes de diàleg amb els viatgers.

El Comitè de Clients és un fòrum on les organitzacions o entitats que representen el client poden plantejar de forma directa a la Direcció de Rodalies Metropolitanes de Renfe les possibles disfuncions que percebin en els serveis que l’operador presta. D’aquesta manera s’iniciarà un diàleg que ajudi a superar conflictes o tensions derivades de la prestació del servei. Així, a més de les enquestes, auditories de qualitat o reclamacions, s’afegeix un nou canal de comunicació bidireccional i interactiu entre Renfe Rodalies i les organitzacions representatives del client.

El diàleg amb el client es realitzarà principalment a través d’entitats o associacions, constituïdes legalment, que treballin en el camp de la mobilitat sostenible i segura. Al Comitè també tindrà presència el client particular, en nombre no major de quatre per sessió, per a que pugui plantejar la seva opinió directament a la Direcció de Rodalies ja sigui a títol personal o en representació d’un conjunt de clients. Renfe seleccionarà a aquests clients particulars de la seva base de dades de reclamacions intentant que estiguin representades totes les línies del nucli.

En representació de Renfe assistiran al Comitè el Director de Rodalies Metropolitanes de Barcelona, en qualitat de President, el Cap de Gabinet de Comercial i d’Administració, en qualitat de Secretari, i el Cap Comercial de la Direcció de Rodalies Metropolitanes de Barcelona.

En representació dels clients participaran:
Associacions i entitats cíviques que treballen en l’àmbit del transport metropolità:
Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP)
Organització de Consumidors i Usuaris de Catalunya
Confederació de Associacions de Veïns de la Província de Barcelona
Federació d’Associacions de Veïns de Catalunya

Universitats:
Universitat Autònoma de Barcelona
Universitat Politècnica de Catalunya

Entitats sindicals majoritàries:
CCOO Catalunya
UGT Catalunya

Organitzacions patronals, industrials i de Comerç:
Patronal catalana de la micro, petita i mitjana empresa (Pimec)
Cambra de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona

El Comitè de Clients es reunirà, com a mínim, amb una periodicitat quadrimestral. La convocatòria de les reunions serà realitzada pel President i podrà també convocar reunió del Comitè de Clients quan, segons el seu criteri, o a requeriment de qualsevol dels vocals, existeixin circumstàncies en el servei que així ho recomanin. Així mateix, es realitzarà una memòria d’activitats anualment.