Es finalitza el túnel que connectarà l’L9 amb el triangle ferroviari

Imatge de la tuneladoraUna de les tuneladores de l’L9 ha fet la calada al macropou d’Onze de Setembre després d’haver construït un túnel de mig quilòmetre des de Via Trajana. Aquest túnel és l’enllaç de l’L9 amb els tallers i cotxeres del Triangle ferroviari, constitueix doncs un punt clau per l’operativitat de la línia.

Calada al macropou d’Onze de setembre

El tram que ha finalitzat ara és un túnel de mig quilòmetre que va des del Triangle Ferroviari – Via Trajana, passant per sota unes naus industrials i la platja de vies de la Sagrera d’Adif, fins arribar al macropou d’Onze de setembre, situat al carrer Soldevilla, entre els carrers Camp del Ferro i Riera d’Horta.

El pou on ha arribat la tuneladora té 150 x 90 metres de diàmetre i 30 de profunditat. Un cop arribada en aquest pou es farà el manteniment de la tuneladora i s’arrossegarà fins l’altre extrem per preparar-la per continuar els seus treballs. Es preveu que reprengui la marxa abans de l’estiu amb la construcció del túnel de l’L9 fins l’intercanviador de Sagrera-Meridiana.  Després, continuarà  amb el tram següent de la línia cap a l’estació de Maragall.

Mapa de traçats de les tuneladoresEl Triangle ferroviari

El túnel construït és l’enllaç de l’L9 amb els tallers i cotxeres del Triangle ferroviari. Es tracta doncs, d’un punt de connexió clau per l’operativitat de la línia i pel manteniment dels seus trens.

El Triangle Ferroviari situat entre les tres vies d’Adif és a l’actualitat cotxeres per a l’L4 i l’L2, i taller de primer nivell per l’L2 (manteniment programat i correctiu), i taller de segon nivell (grans reparacions) per tota la xarxa d’FMB.

La tuneladora

La tuneladora que ha arribat al macropou de la Sagrera té 12 metres de diàmetre i ha estat adaptada pel tipus de sòl que ha travessat canviant-li el capçal i modificant la motorització.

Aquesta tuneladora va finalitzar el setembre de 2005 l’excavació del tram de l’L9 del Metro de Barcelona entre Can Zam i el riu Besòs (4.284 m). Posteriorment, va ser traslladada i muntada a la Via Trajana des d’on ha construït el nou túnel.