Documentació Dipòsit Vinyalta

Informació sobre l'estat del projecte i les diferents fases d'execució.
Discussió de problemes a l'execució.
Imatges de l'estat dels diferents elements dels mòduls.
Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 375
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Pere » 07 des. 2018 14:30

Bon dia,

Estic intentant formalitzar en un únic document diferents escrits al voltant del dipòsit de vapor de Vinyalta que habien estat publicats en diferents fòrums i llocs.

El podeu descarregar clicant el següent enllaç (ull, són 126 MB):

El Dipòsit Vapor de Vinyalta.docx

El document recull els següents capítols:
  1. Història del Dipòsit de Vapor de Vinyalta. Aquest capítol descriu la història del díposit i es divideix en dues parts: una primera que abarca el periode en que la companyia FCVT va ser independent, des de la seva creació fins a l'absorció pel TBF; i una segona part que relata els fets destacats sota el control de TBF, MZA i RENFE.
  2. L’evolució del Dipòsit al llarg del temps. Aquest capìtol reflecteix els canvis de ubicació de vies i elements al dipòsit al llarg de les èpoques I, II i III.
  3. El cicle de Manteniment de les Locomotores a Vapor. Queda aquí recollit l'article que es va publicar al nostre fòrum ja fa temps.
  4. Descripció funcional dels elements del Dipòsit. Aquest capìtol reflecteix les operacion d'entrada i sortida de les locomotores i descriu la funció de tots els elements existents al dipòsit. Inicialment va ser publicar a trensim.com.
  5. Els elements constructius. Aquest capìtol recull tots i cadascun dels elements que constitueixen el dipòsit, duent a terme una breu explicació del procés constructiu emprat, incloent una fitxa tècnica dels components comercials que s'ha necessitat per a cadascun dells (fabricant, referènca, quantitat...).
  6. Annexos. Aquest apartat reprodueix amb finalitat didàctica tres documents relacionats amb diferents aspectes del dipòsit:
    • Depòsitos de maquinas y Talleres para reparación de locomotores”, per Francisco Wais. Reproducció d'un capìtol del llibre “Compendio de Explotación Técnica de Ferrocarriles”, Editorial Labor, 1949.
    • El Depósito Vapor”, per Vicent Ferrer. Reproducció del text integre d'un article publicat en 1999 a CdF Magazine (http://www.cavalldeferro.com)
    • Las briquetas de carbón”, per Francisco Pons.Reproducció d'un article publicat en 2013 a la Web Caminos de Ferro (http://caminosdeferro.blogspot.com)
Tot plegat, configura un document que hores d'ara abarca 74 pàgines. Encara que tots els capìtols poden ser tranquilament esmenats, ara per ara diria que estan tots tancats menys el capìtol 5, a on manquen força imatges i text explicatiu (tot tenint present que de fet tampoc estan acabats els elements descrits).

Per això, si teniu quelcom a afegir o esmenar, si us plau feu-ho a aquest fil i anirem evolucionant el document.

Mercés.

Cesar
Entrades: 153
Membre des de: 15 jul. 2007 17:39
Nom i cognoms: Cesar Alcala Vergara
Número: 74

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Cesar » 15 des. 2018 16:49

Bona tarda Pere,

Jo crec que està molt complet. Les parts que falten penso serà una part més dinàmica. Per molt que vulguis establir sempre pot sortir una peça nova que no necessita tanta feina. Així que amb la definició actual crec que anem molt avançats.

Ens veiem

César

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 375
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Pere » 09 gen. 2019 12:11

El document del Dipòsit Vinyalta ha estat actualitzat amb les darreres esmenes acordades. El podeu descarregar (ull, són 128 MB) tant clicant l'enllaç del primer missatge d'aquest fil com al següent enllaç (que duplico per comoditat):

El Dipòsit Vapor de Vinyalta.docx

La modificació principal es el canvi d'ubicació de l'entrada principal al dipòsit que passa d'estar al costat Est a estar al costat Oest. Amb aquesta finalitat, el culatò acabat en topera que hi havia al costat Oest passa a obrir-se cap a un enclavament al costat Oest, travessant la carretera.

L'esquema actualitzat es el següent:
Diposit52.jpg
Versió 5.2 de l'esquema de vies del dipòsit

Cal destacar que l'oficina d'entrada canvia d'ubicació i ara es situa al mòdul M1.

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 375
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Pere » 09 gen. 2019 16:32

La nova disposició de vies implicarà la creació d'un nou Mòdul d'Enclavament Est (MEE) amb disposició de vies similar al MEO però invertit en l'eix longitudinal.

Aquesta característica ens ha fet pensar si cal una segona torre d'enclavaments, però aquesta vegada, per diversitat, hem pensat que fora millor que l'enclavament es controli des de l'oficina d'entrada amb transmissió funicular. El control dels elements de l'enclavament, agulles i senyals, pot fer-se mitjançant un enclavament Siemens amb claus Bouré similar al de la fotografia:
Emclavamiento Llerena.jpg
Enclavament de l'estació de Llerena

Aquest tipus d'enclavament està reproduït en H0 per "Rafael Sánchez Modelismo": https://www.rsancheztrenes.com/producto/dec032/
DEC032.jpg

Aquests Torns i palanques es situarien a l'exterior de l'oficina d'entrada, i permetran reproduir les transmissions funiculars que s'adreçaran cap al mòdul MEE, creuant per sota la carretera.

Les transmissions poden estar suplementades pels accessoris del mateix fabricant per a la sustentació dels cables de transmissió i pels registres de canvi de direcció dels mateixos.

Arquetes de canvi de direcció: https://www.rsancheztrenes.com/producto/dec057/
DEC057-600x373.jpg
DEC057-600x373.jpg (10.04 KiB) Visualitzat 2392 cops

Caixes de registre de transmissions: https://www.rsancheztrenes.com/producto/dec004/
DEC04.gif

Politges de transmissió funicular: https://www.rsancheztrenes.com/producto/dec029/
DEC029.jpg

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 375
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Pere » 10 gen. 2019 15:35

Respecte al funcionament d'aquests tipus d'enclavaments, es molt instructiu el següent vídeo de "Via Libre":



A grans trets, l'enclavament Siemens disposa de palanques per a les agulles i de torns per a les senyals. De la fotografia de l'enclavament de l'estació de Llerena s'observa que els elements comandats per l'enclavament (a banda d'agulles manuals) són els següents:
Llerena.jpg

D'aquests elements veiem que les agulles extremes (les úniques sota control de l'enclavament) corresponen a les dues palanques de l'enclavament amb les seves claus Bouré:
Llerena1.jpg

D'altra banda, els torns de senyals estan agrupats en parelles. Els extrems corresponen a les senyals d'entrada i avançades que es controlen síncronament pel mateix conjunt de claus Bouré:
Llerena2.jpg

Per contra, el conjunt central gestiona les senyals de sortida de la via directa, i els dos torns, aquesta vegada, tenen les seves pròpies claus Bouré:
Llerena3.jpg


Vist això, el conjunt que reprodueix "Rafael Sánchez Modelismo" disposa de una única palanca d'agulla i de dos blocs de torns, la qual cosa ens fa pensar que es correspon a un enclavament d'una bifurcació:
Bifurca.jpg

D'aquesta disposició es desprèn que els comandaments estarien repartits de la següent forma:
Bifurca2.jpg


De tot això, ara caldria dissenyar el conjunt Siemens que necessitaríem per a l'enclavament MEE de l'accés principal del Dipòsit.

L'esquema de vies és el següent:
MEE.jpg

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 375
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Pere » 11 gen. 2019 14:46

Proposta per als elements de comandament de l'enclavament:

Un conjunt d'enclavament Siemens amb claus Bouré per a gestionar tant les senyals d'accés a l'enclavament, i de les seves senyals avançades, com els aparells de via. Aquest elements podria tenir una configuració com la següent:
MEE1.jpg

A banda, per al comandament de la senyal de sortida del dipòsit una palanca d'arc antiga (possiblement originaria del dipòsit al segle XIX) també amb cadenat amb clau Bouré:
MEE2.jpg
MEE2.jpg (106.53 KiB) Visualitzat 2381 cops


Aquest darrer element també està reproduït a escala H0:
DEC019.jpg

Avatar de l’usuari
Marc
Site Admin
Entrades: 562
Membre des de: 13 juny 2007 17:29
Nom i cognoms: Marc Filella
Número: 101

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Marc » 29 gen. 2019 00:17

He fet una composició de com serà l'enclavament.
Encalavament MEE.jpg

Avatar de l’usuari
Pere
Site Admin
Entrades: 375
Membre des de: 13 juny 2007 20:47
Nom i cognoms: Pere Comas
Número: 88

Re: Documentació Dipòsit Vinyalta

EntradaAutor: Pere » 02 abr. 2019 21:51

Després d'un temps, he reestructurat el document, afegint nous capítols, per tal de crear un document descarregable a la nostra web per donar informació sobre el projecte del dipòsit de vapor.

El podeu descarregr del següent enllaç: El Dipòsit Vapor de Vinyalta -Projecte-.pdf
Podeu consultar-lo i dir la vostre opinió per a veure si el podem publicitar a la web o no.

Vinyalta.jpg
Vinyalta.jpg (35.43 KiB) Visualitzat 2246 cops


Torna a “Situació i avanços del Projecte”

Qui està connectat

Usuaris navegant en aquest fòrum: No hi ha cap usuari registrat i 1 visitant