Pàgina 1 de 1

Fixació de Vies a l'extrem dels mòduls

Publicat: 19 oct. 2014 13:31
Autor: Pere
Per als mòduls del dipòsit ens cal resoldre el tema de la fixació de les vies a l'extrem dels mòduls. Hi ha unes poques connexions que es fan a 90º respecte a l'extrem del mòdul, però la majoria s'encaren en diferents graus, alguns bastant pronunciats.

Li donàvem voltes l'altre dia amb en Marc i vàrem comentar de fer una prova de concepte, que bàsicament consistiria en:

  • Als extrems dels mòduls substituir la base de suro de 5 mil·límetres per un llistó de fusta també de 5 mil·límetres (tot i que ara penso que potser no caldria i que amb el suro també funcionarà la cosa).
  • Sobre aquesta base collar dos cargols de 3 x 30 amb el cap pla, de forma que la base del cap sobresurti 3 mil·límetres sobre la base (pràcticament l'alçada del propi cap) i d'aquesta manera es suplementi l'alçada de les travesses fins a la base del carril. El cargol ha d'entrar sobre el travesser frontal del mòdul, per a la qual cosa es farà prèviament un forat amb broca de 2 mil·límetres en el punt desitjat.
  • Col·locar la via en forma que els carrils passin sobre els cargols abans collats (separats, més o menys, els 16 mil·límetres de l'entrevia a H0). L'angle d'atac ha de ser el que el traçat marqui. La via es muntarà sobre ambdós mòduls units fermament, en la posició que pertoqui (i evidentment sobre les dues parelles de cargols, una parella a cada extrem de mòdul).
  • Es solden els carrils sobre els cargols. Un cop fermament collada la via es tallen els carrils, amb el mini-trepant i una serra radial, de forma perpendicular a l'extrem del mòdul (no de la via), rebaixant 1 mil·límetre de material del carril.
  • Ja es poden separar els mòduls per aixamfranar els interiors dels carrils de la via, tal com especifica la norma FCAF.

A més de comentar aquest mètode, en Marc ha estat fent alguna comprovació:

altAhgI7ZYrAPX3TkmDlb3oJxIojvfYUc19MnCHWdeL-jSU[1].jpg
Vista lateral del conjunt sobreposat: mòdul, suplement de fusta, via i cargol.


altAifFU58RP60mDgT34m1m_nCkWKV_JolNn2V9Axpq5R9t[1].jpg
Comprovació de que els cargols de que disposem permeten soldar els carrils sense dificultats.


Comentem...

Re: Fixació de Vies a l'extrem dels mòduls

Publicat: 19 oct. 2014 16:57
Autor: l'Alfred
El problema es que si fem servir cargols de ferro galvanitzat (els típics daurats amb el cap PZ), la soldadura no és complerta. Si es poguessin aconseguir cargols de llautó seria perfecte.

Re: Fixació de Vies a l'extrem dels mòduls

Publicat: 20 oct. 2014 18:17
Autor: Wolfgang
Jo els compro aquí (be, de fet faig que els "nanos" mels portin de Dortmund):

http://www.modellbauershop.de/schrauben/holzschrauben-ab--1-mm.php


Al catàleg trobareu més informació (dibuixos sobre mides, formes, etc.): http://www.modellbauershop.de/downloads/katalog-16.4pdf.pdf

Re: Fixació de Vies a l'extrem dels mòduls

Publicat: 21 oct. 2014 08:57
Autor: jordi cuenca (idefix)
No cal anar a buscar-los a Alemanya, al Leroy Merlin hi han :

http://www.leroymerlin.es/fp/370410_cab ... =undefined

l'únic problema es que es tenen que fixar amb tornavís de boca plana.

Re: Fixació de Vies a l'extrem dels mòduls

Publicat: 21 oct. 2014 22:53
Autor: Pere
Tampoc hauria de ser un problema el tema del tornavís, després de tot el carril anirà soldat a sobre del cap... i mai més el tornarem a collar o descollar.

Re: Fixació de Vies a l'extrem dels mòduls

Publicat: 23 oct. 2014 21:41
Autor: Wolfgang
La cuestió és que si el cap del cargol és més gros que l'espai entre travesses, caldrà eliminar-ne, modificar la separació entre elles o fer algun invent per a que no es noti (com per exemple simular la travessa amb un llistonet o tira d'evergreen.

Jo faig servir els d'1,4 mm de diàmetre, i el cap m'entra justet en l'espai entre travesses. Parlo d'escala N.