Possible disseny del Panell de la Controla del dipòsit:
Està dissenyat per a que tot entri en un full DIN A4, però es pot separar si cal la part superior, o esquema de vies del dipòsit, de la part inferior, o comandaments del dipòsit.
Bàsicament està format de la següent manera:
Agulles
Les agulles estan numerades, contemplant conjuntament les vies d'entrada i de sortida, des de l'entrada del dipòsit fins al cul de sac final (agulles 1 a 10). La posició a la representació gràfica, a l'eix de les coordenades, no s'ajusta a la posició real per la necessària deformació del esquema. Comproveu, no obstant, les posicions reals al dipòsit:
Les agulles 11, 12 i 13, que donen accés als Tallers i via de la deixalleria s'han numerat segons: 11 i 12 per a la parella d'agulles conjugades i 13 per a la selecció de les dues vies del Taller.
El comandament de les agulles es realitza mitjançant la primera fila d'interruptors. La numeració d'aquests interruptors està invertida per facilitat d'assimilació a la posició de les agulles al dipòsit. Igualment, i aprofitant l'espai total, s'han separat les agulles 11 a 13 de la resta per a comoditat en l'operació.
Vies d'apartament
S'ha acceptat que, tot i que el dipòsit disposarà d'alimentació digital, algunes vies cal que puguin ser aïllades sense alimentació per evitar un excessiu consum i falses maniobres de locomotores "apartades" pels seus maquinistes (que no necessàriament han d'estar presents al circuit durant aquest apartament). És per això que a continuació es descriu la senyalització i control d'aquestes vies.
Vies de Rotonda
S'han numerat de la 1 a la 10, seguint la direcció de les agulles del rellotge. A més, la via exterior (ampliació de la rotonda) s'ha numerat com a via 0 (zero), justificant així que aquesta via hagi pogut ser afegida amb posterioritat a la rotonda.
El seccionament de l'alimentació de la via 10 ha de arribar fins a la agulla 12 per incloure la via de rentat de calderes, a on pot haver una locomotora també "apartada".
Es comanden mitjançant la segona fila d'interruptors i la seva disposició s'indica amb un led que s'il·lumina quan a la via
NO HI HA alimentació, assenyalant d'aquesta manera que la normalitat resideix en que totes les vies tinguin alimentació.
Altres Vies d'apartament
Tot i que el lloc principal per "apartar" locomotores ha de ser la rotonda, també s'han considerat per les seves característiques les següents vies:
- La via de Carboneres - Destinada a realitzar operacions de càrrega de les carboneres.
- La via de Fuel-Oil - Destinada a realitzar operacions de càrrega dels dipòsits de fuel-oil.
- La via del Tren de Socors - Destinada a allotjar un tren de petita intervenció, possiblement amb locomotora acoblada.
- Les vies del Taller - El conjunt de les dues vies del taller i la via del parc d'eixos poden allotjar igualment locomotores estacionades durant llarga estona.
El comandament d'aquestes quatre zones de vies es realitza per els quatre interruptors de la tercera fila a l'esquerra.
Control de fumígens
Hi ha tres punts a on s'incorporaran fumígens per a ambientar el dipòsit:
- El fossar de visita de locomotores fuelitzades - s'indica al panell mitjan les inicials "VF" (Visita Fuel).
- El fossar de visita de locomotores a carbó - s'indica al panell mitjan les inicials "VC" (Visita Carbó).
- La xemeneia de la forja adossada al Taller - s'indica al panell mitjançant el text "Taller".
El comandament d'aquest elements es realitza amb el conjunt de tres interruptors a la tercera fila sota l'epígraf "Fum". La indicació de funcionament es realitza amb leds de color vermell al Panell.
Control del Pont Giratori
Per al control del pont giratori s'ha previst un commutador per seleccionar la direcció del pont (sentit horari o contra-horari) i un polsador per a l'accionament del pont. Aquests dos elements estan situats a la dreta de la controla agrupats a l¡epígraf "Pont".
Cal assenyalar que aquest epígraf de control del pont giratori podria situar-se també a l'esquerra de la controla desplaçant els control de vies i fumígens cap a la dreta. Això pot ser a gust del consumidor.